Iranian Agriculture News Agency

موافقت مقام معظم رهبری با ادامه طرح جهش تولید دردیمزارها در آذربایجان شرقی و استانهای دیگر

تقدیر از رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در پی اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در پی موافقت مقام معظم رهبری با ادامه طرح جهش تولید در دیمزارها برای سال دوم ، با ارسال نامه‌ای از تلاشهای رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی در اجرای شایسته طرح جهش تولید در دیمزارها تجلیل نمود.

تقدیر از رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی  در پی اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، جواد وفابخش طی نامه ای خطاب به  اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از زحمات وی به عنوان رئیس کمیته اجرایی جهش تولید در دیمزارها در استان آذربایجان شرقی ، پرسنل خدوم و کشاورزان سختکوش استان آذربایجان شرقی در همکاری نزدیک با زحمتکشان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تقدیر کرد.

در این تقدیر نامه خطاب به مهندس اکبر فتحی آمده است: در پی اجرای "طرح جهش تولید در دیمزار ها" گزارش عملکرد سال اول طرح خدمت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ارائه شد و ایشان با مرقومه و دستور ذیل با ادامه انجام این طرح برای سال دوم موافقت فرمودند: "بسمه تعالی، اقدامات برای آینده نوید بخش است. با جدیت دنبال شود تا انشالله به نتایح مطلوب برسیم".

بدینوسیله برخود واجب می دانم به پاس زحمات جنابعالی، پرسنل خدوم و کشاورزان سختکوش آن استان در همکاری نزدیک با زحمتکشان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مراتب تقدیر و تشکر خود را اعلام نمایم. بدیهی است موافقت با ادامه اجرای این طرح بار مسئولیت ما را در اجرای هرچه بهتر این طرح دوچندان نموده، لذا امید است با اتکال به ذات اقدس الهی  و برنامه ریزی دقیق، تفکیک متوازن وظایف، تبیین اهداف و تعهدات برای هریک از شهرستانها، دهستان ها، مراکز خدمات تا کارشناسان پهنه، تاکید بر تعامل بیشتر با همکاران ستاد اجرای و حفظ ارتباط مداوم با کشاورزان در اجرای تعهدات ابلاغی موفق و موید باشید. حضور فعال جنابعالی در جلسات استانی به عنوان رئیس کمیته اجرایی جهش تولید در دیمزارها در آن استان قطعاً راهگشا و در موفقیا طرح بسیار موثر خواهد بود.

گفتنی است با وجود کاهش بارندگی‌ها و خشکسالی، امسال خوشه‌های طلایی در دیم‌زار‌های طرح جهش تولید که با بذر‌های متناسب با کم آبی کاشته شده بودند، موفقیت‌های خوبی کسب کرده است.

برپایه این گزارش طرح جهش تولید در دیم‌زار‌های کشور که در ۶ استان کشور به صورت پایلوت با همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و همکاری وزارت جهاد کشاورزی با موفقیت  اجرا شد، در مقایسه با دیم‌زار‌های دیگر، در شرایط کاهش بارندگی محصول بیشتری تولید کرده است.

شایان ذکر است سال اول طرح جهش تولید در سال زراعی جاری همزمان در استان‌های آذربایجان شرقی، خوزستان، کردستان، کرمانشاه، گلستان و همدان اجرا شد و هدف از اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای کشور، اجرای اصلاح الگوی کشت، پایداری تولید، بهره گیری از ارقام جدید تحقیقاتی، افزایش درآمد کشاورزان و در مجموع دستیابی به محصول بیشتر در واحد سطح است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید