Iranian Agriculture News Agency

دستور رییس سازمان جهادکشاورزی استان جهت برآورد نهایی و پرداخت غرامت کشاورزان حادثه دیده از سیل کلیبر

خسارت،۱۱۰ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی شهرستان کلیبر در حادثه سیل اخیر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: خسارت وارد شده به بخش کشاورزی در حادثه سیل اخیر در شهرستان کلیبر ۱۱۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

 دستور رییس سازمان جهادکشاورزی استان جهت برآورد نهایی و پرداخت غرامت کشاورزان حادثه دیده از سیل کلیبر

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،  اکبر فتحی در حاشیه جلسه شورای اداری مدیریت بحران شهرستان کلیبر و بازدید از مناطق سیل زده شهرستان کلیبر ضمن تسلیت فوت شدگان حادثه سیل گفت: طبق برآورد کارشناسان نقشه بردار دانشگاه تبریز دبی موجود در محل سیل دبی ۳۰۰ ساله بوده و خسارت زیادی به همراه داشته است.

 وی افزود: متاسفانه سیلی که در ۱۷ مرداد ماه سال جاری در شهرستان کلیبر اتفاق افتاده باعث تلفات جانی و خسارت جدی به تاسیسات و امور زیربنایی و اراضی زراعی و باغی و احشام  در روستاهای سهریق، چایکندی، عربشاه، گوار ، حوضه آبریز کلیبرچای مشتمل بر شهر کلیبر، خانه خسرو ، کیارق و... و حوضه آبریز سیلین چای شده است.

 فتحی افزود: ضمن عرض تسلیت به بازماندگان سه تن از همشهریان عزیزمان که در این حادثه جان به جان آفرین تسلیم کردند، تلاش می شود برای جبران خسارت وارده به بخش کشاورزی اقدامات لازم انجام شود و قطعا در کنار کشاورزان عزیز خواهیم بود.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه خسارت ها به حوزه کشاورزی در دو بخش عمومی و خصوصی وارد شده است گفت: حدود ۵۵ روستا با  ۳۰۱۵ نفر بهره بردار در این حادثه خسارت دیده اند که البته در برخی موارد بین بهره برداران اشتراک وجود دارد.

 وی افزود: زیر بخش های کشاورزی خسارت دیده شامل: باغات، مزارع ، پمپ های آب و چاه، قنات، تاسیسات آبیاری مدرن،لوله گذاری، لایروبی باغات و اراضی کشاورزی، ماشین الات و ادوات کشاورزی، سیل بندها، پل های پیاده روی و ماشین الات کشاورزی، دام های سبک و سنگین و تاسیسات مرتبط ، تجهیزات زنبورداران و کندوها، ، استخرهای کشاورزی، آبزیان و طیور و ماکیان می باشند که مجموع این خسارت ها تا به اینجای کار حدود ۱۱۰ میلیارد تومان برآورد شده است که حدود ۴۶ میلیارد تومان به بخش های خصوصی و املاک شخصی و ۶۴ میلیارد تومان به بخش های عمومی کشاورزی خسارت وارد  شده است.

 وی افزود: از مبلغ کل خسارت ۷۱۰۵ میلیارد به زیر بخش آب و خاک و مکانیزاسیون، ،۳۳۰۲ میلیارد به زیر بخش محصولات زراعی و باغی و ۴۰۳۷  میلیارد به زیر بخش تولیدات دامی مربوط می شود که این میزان خسارت برآوردهای اولیه کارشناسان می باشد و بزودی آمار دقیق خسارت پس از نهایی شدن اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان  با تصریح اینکه رسیدگی به مشکلات آسیب دیدگان بخش کشاورزی اولویت اول جهاد کشاورزی شهرستان می باشد، دستور داد با هماهنگی های لازم با سایر ادارات از جمله صندوق ییمه محصولات کشاورزی و بانک کشاورزی برای حادثه دیدگان سریعاً پرونده تعیین خسارت تشکیل داده و به بانک معرفی گردند. 

وی افزود: لازم می دانم از زحمات فرماندار محترم شهرستان و همکاران خود در جهاد کشاورزی و منابع طبیعی بابت اقدامات موثر در اطفا حریق جنگل های ارسباران و اقدامات اولیه برای کمک به سیل زدگان تشکر و قدردانی کنم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید