Iranian Agriculture News Agency

رخ افروز خبر داد:

خرید تضمینی بیش از ۸۴ هزار تن گندم در آذربایجان‌شرقی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از خرید تضمینی ۸۴ هزار و ۵۰۰ تن گندم تا روز نهم مرداد ۱۴۰۰ در این استان خبر داد.

 خرید تضمینی بیش از ۸۴ هزار تن گندم در آذربایجان‌شرقی

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، علی رخ افروز  معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی روز یکشنبه در یک گفتگوی خبری، بیان کرد: تاکنون ۶۷ هزار و ۷۹۰ تن گندم از طریق اداره کل غله آذربایجان شرقی خریداری شده و شرکت تعاون روستایی نیز هفت هزار و ۳۳۱ تن ندم را به صورت تضمینی خرید کرده است.

وی افزود: ۹ هزار و ۴۰۰ تن گندم بذری نیز در راستای بذرگیری و تحویل آن به کشاورزان استان جهت کشت گندم سال بعد، خریداری شده است.

وی با بیان این‌که در مدت مشابه سال گذشته ۱۱۶ هزار و ۷۹۸ تن گندم به شکل تضمینی در آذربایجان شرقی خریداری شده بود، گفت: تا امروز براساس میزان خریدی که در سامانه به ثبت رسیده،  سه هزار و ۷۹۰ میلیارد و ۵۷۹ میلیون ریال هزینه خرید داشتیم که ۷۰ درصد آن یعنی ۲ هزار و ۶۵۷ میلیارد و ۸۰۹ میلیون ریال پرداخت شده است.

 رخ افروز اضافه کرد: گندم کاران آذربایجان شرقی در زمان حاضر یک هزار و ۱۳۲ میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال از دولت جهت خرید تضمینی گندم مطالبه دارند.

وی با اشاره به خرید تضمینی کلزا در  آذربایجان شرقی تشریح کرد: تا روز نهم مردادماه، یک هزار و ۵۱۰ تن کلزا به صورت قراردادی و ۴۲۴ تن به صورت تضمینی خریداری شده، ضمن اینکه کارخانجات متفرقه‌ به میزان ۳۰۰ تن از این محصول خریداری کرده‌اند.

وی با بیان این‌که جمع مبلغ پرداخت شده به کلزاکاران آذربایجان شرقی در طی این خریدها، ۱۴۰ میلیارد ریال است، گفت: این میزان مبلغ، ۷۷ درصد کل مطالبه کشاورزان کلزاکار استان را شامل می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید