Iranian Agriculture News Agency

کریمی در گفتگو با ایانا خبر داد:

برگزاری ٨١ کلاس آموزشی طرح جهش تولید در دیمزارهای مراغه

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مراغه از برگزاری ٨١ کلاس آموزشی طرح جهش تولید در دیمزارها در سه ماهه اول سال ١٤٠٠ در این شهرستان خبر داد.

برگزاری ٨١ کلاس آموزشی طرح جهش تولید در دیمزارهای مراغه

 اسماعیل کریمی اصل در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی ضمن بیان این مطلب گفت: کارشناسان طرح جهش تولید در این شهرستان با هماهنگی اداره آموزش و ترویج مدیریت و واحدهای تخصصی در راستای عملیاتی نمودن رسالت آموزشی ترویجی، نشر دانش فنی و انتقال آخرین دستاوردهای علم روز به عرصه های تولیدی و ارتقای دانش بهره برداران در راستای عملیاتی کردن طرح جهش تولید در دیمزارها اقدام به آموزش بهره برداران این طرح در سطح روستاهای تحت پوشش از آغاز کاشت مزارع جهش تولید نموده اند.

وی ادامه داد: در سه ماهه اول امسال نیز در تداوم فعالیتهای آموزشی و ترویجی این طرح حدود ٨١ کلاس آموزشی با عناوین و موضوعاتی مربوط به کاشت و داشت و برداشت طرح جهش تولید همزمان با تقویم زمانی کشت در چندین محور از جمله تغذیه و اهمیت محلول پاشی، کنترل و مبارزه با علفهای هرز و آفات و بیماریها، آشنایی با ارقام اصلاح شده محصولات طرح جهش، آشنایی با کاشت و داشت و برداشت محصولات روغنی و گیاهان علوفه ای طرح، اصول برداشت مزارع، برداشت مکانیزه و کنترل ریزش کمباین و ... در سطح شهرستان ویژه مراغه برگزار گردیده است که حدود ١٢٢٢ نفر تحت آموزش قرار گرفته اند.  

 معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مراغه گفت: آموزش و ترویج در زمینه کشاورزی خدمت مهمی است که از طریق آموزش به کشاورزان کمک می‌کند تا روشها و فنون کشاورزی خود را اصلاح، بهره‌وری و درآمد و همین‌طور سطح زندگی خود را بهبود ببخشند.

وی افزود: امید است که با تداوم بخشیدن به امر آموزش و ترویج همچنین همکاری تنگاتنگ با موسسه تحقیقات بتوان در ارایه آخرین دستاوردها در راستای افزایش بهره وری محصولات در قالب طرح جهش تولید در دیمزارها و نیل به اهداف طرح که همان افزایش و پایداری تولید می باشد گامهای موثری برداشت.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید