Iranian Agriculture News Agency

تاکید استاندارآذربایجان شرقی براختصاص تسهیلات ارزان ‌قیمت برای حمایت از حوزه دامداری و دامپروری

استاندار آذربایجان شرقی بر اختصاص تسهیلات ارزان ‌قیمت برای حمایت از حوزه دامداری و دامپروری در استان آذربایجان شرقی تاکید نمود.

 تاکید استاندارآذربایجان شرقی براختصاص تسهیلات ارزان ‌قیمت برای حمایت از حوزه دامداری و دامپروری

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که  اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز حضور داشت پروژه‌های اقتصاد مقاومتی را موتور محرکه توسعه و سرمایه‌گذاری در استان دانست و بر اهتمام جدی همه مسئولان بر تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها تأکید کرد.

وی کارهای انجام‌شده در این حوزه را بسیار مهم و ارزشمند توصیف کرد و افزود: رونق پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، رونق سایر پروژه‌ها و شتاب توسعه در بخش‌های دیگر را به دنبال دارد.

 وی با ابراز تأسف از تأخیر در پرداخت تسهیلات به برخی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، تأکید کرد: بانک‌ها باید در پرداخت این تسهیلات تسریع کنند تا منابع اختصاص‌یافته به استان را از دست ندهیم.

 استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر اختصاص تسهیلات ارزان‌قیمت برای حمایت از حوزه دامداری و دامپروری در استان تأکید کرد و گفت: باید یک اهتمام جدی در این خصوص شکل بگیرد و تعاونی‌های مرتبط نیز فعال شوند.

 پورمحمدی درخصوص عملکرد شورای برنامه‌ریزی استان نیز گفت: در آئین‌نامه جدید این شورا، همه موضوعات تنها در 4 کارگروه خلاصه شده و با این گستردگی وظایف احتمالاً از برخی حوزه‌ها غفلت می‌شود که باید در این خصوص بازنگری شود.

در این جلسه گزارش 18 پروژه اقتصاد مقاومتی استان در سال 1399 ارائه و عنوان شد که برای سال جاری، 12 پروژه به استان ابلاغ شده است.

 همچنین  اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی  نیز گزارشی از پروژه‌های جهش تولید استان ارائه کرد.

 گفتنی است در سال 1399، 41 پروژه جهش تولید برای استان تصویب شده بود که برای 5 پروژه دولتی، مبلغ 11 میلیارد تومان معادل 100 درصد اعتبارات مصوب تخصیص یافته است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید