Iranian Agriculture News Agency

منیری خبر داد:

صعود موفقیت آمیز گروه کوهنوردی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به قله 3184 متری سلطان سنجر

مدیر امور رفاه و پشتیبانی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از صعود موفقیت آمیز گروه کوهنوردی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به قله 3184 متری سلطان سنجر به مناسبت گرامیداشت عیدسعید قربان خبر داد.

 صعود موفقیت آمیز گروه کوهنوردی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به قله 3184 متری سلطان سنجر

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر منیری با اعلام این خبر گفت: به مناسبت گرامیداشت عید سعید قربان، گروه کوهنوردی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی به قله 3184 متری سلطان سنجر از مسیر شهرستان زنوز صعود کرد.

وی افزود: این صعود با همراهی 15 نفر از کوهنوردان سازمان به سرپرستی آقای محمدباقر امیرسلیمانی  از همکاران بازنشسته سازمان و از پیشکسوتان کوهنوردی استان انجام شد.

 منیری افزود: تیم کوهنوردی سازمان جهادکشاورزی استان را در این صعود آقایان خلیل بهمنی فر، سیدمحمود موسـوی، اسماعیل کوهی، حسین فاتحی، احمد محسنی، فیروزجوادی، اسلام آبروشن، عباسی، میرحبیب میری، جعفر تبریزی، شهاب تبریزی، جلال علی نژاد،  سرهنگ شهریار کاظم پور و یوسف اسکندر جعفرزاده تشکیل داده بود.

گفتنی است سلطان سنجر یا سلطان زنجیر یکی از کوه های سترگ آذربایجان می باشد ، کوهی است مرتفع به ارتفاع 3184 متر از رشته کوههای قره داغ که حد فاصل منطقه مرند و ارسباران واقع شده است و اکثر ماه های سال پوشیده از برف و یخ است و منبع بزرگ تامین آب چشمه سارها ، نهرها و رودخانه هاست از شهرت و اعتبار این کوه وجود مقبره ای در قله آن منسوب به پیر عابد است که زیارتگاه اهالی آبادیهای دور و نزدیک می باشد.  کوه سلطان سنجر در منطقه زنوز قرار گرفته و شهرستان زنوز از جاده اصلی مرند جلفا حدود 10 کیلو متر فاصله دارد زنوز نیز از شهرهای با صفا و زیبا است که آب وهوای معتدل آن پرورش دهنده بهترین نوع سیب مرغوب در ایران است.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید