Iranian Agriculture News Agency

استخدام بانوان با نسبتی مساوی با مردان در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی

حجاب حوزه امن حضور زنان در در عرصه‌های گوناگون فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی جامعه است

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: اسلام کرامت، شخصیت و عزت زنان را حفظ کرده و با دستور حجاب، حضور امن زنان را در عرصه‌های گوناگون فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی گسترش داده و تأمین کرده است.

حجاب حوزه امن حضور زنان در در عرصه‌های گوناگون فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی جامعه است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرق در همایشی که به مناسبت هفته حجاب و عفاف در محل مجتمع شهید کسایی تبریز برگزار شده بود، در خصوص چرایی مطرح شدن بحث حجاب و عفاف در کنار یکدیگر گفت: به لحاظ معنای لغوی هر دو واژه بر پوشش دلالت دارند اما حجاب پوشش ظاهری را شامل می شود و عفاف پوشش درونی را. عفاف و پوشش درونی در جهت حفاظت درونی انسان از پلیدی هاست و حجاب و رعایت پوشش ظاهری برای مصونیت خود فرد و دیگران از افتادن در دام پلیدی هاست. یعنی همان الزام درونی فرد برای مقابله با نفسانیات وی را ملزم به رعایت حجاب ظاهری می نماید تا حصول هدف مدنظر درونی عملی گردد.

وی با اشاره به تاکید دین اسلام بر حجاب بیان داشت: علت این تاکید را می توان در اعتقاد دین اسلام به حضور بانوان در عرصه های اجتماعی دانست که حجاب وسیله ای برای عملی ساختن این حضور است. چنانکه ابتناء و ترویج دین اسلام بر پایه ثروت حضرت خدیجه ریشه در فلسفه اعتقاد اسلام به فعالیت اقتصادی و اجتماعی زنان دارد و یا اگر در مورد واقعه کربلا گفته می شود کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود، اشاره به این واقعیت دارد که اگر سخنرانی حضرت زینب در مجالس یزیدیان در کوفه و شام نبود پیام عاشورا که اینگونه پس از قرنها منتقل شده و پابرجاست مغفول باقی می ماند. این حرکت عزاداری صرف نبود بلکه یک حرکت اجتماعی و سیاسی بود.

 فتحی با بیان اینکه دین و احکام الهی برای حفظ کرامت انسانی و عزت نفس انسان آمده‌اند، افزود: حجاب نیز یکی از این احکام است. اسلام هم به حفظ حجاب و عزت زن و هم حضور فعال او در عرصه‌های مختلف اجتماعی توجه کرده، لذا حجاب را وسیله‌ای برای نقش آفرینی امن زنان در اجتماع قرار داده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: آنچه که غرب می کوشد به عنوان مخالفت اسلام با فعالیت زنان در عرصه های اجتماعی به جهانیان تحمیل نماید، با مروری کوتاه بر وقایع یا قوانین اسلامی آشکار می شود که در همه موارد اسلام پیشتاز فراهم آوردن عرصه برای حضور زنان است و فرقی میان زن و مرد قایل نیست. فقط حجاب را وسیله ای برای محافظت از گوهر وجودی گرانبهای زن معرفی می کند که این حضور را امکان پذیر می سازد.

وی با اشاره به اشتغال بانوان همکار در سازمان جهادکشاورزی استان گفت: استخدام بانوان با نسبتی مساوی با مردان در سازمان جهادکشاورزی که فعالیتهای عملی در راستای تولید کشاورزی و حضور در روستاها و مزارع را می طلبد نیز در سایه فراهم بودن حضور زنان در اجتماع است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه تداوم این حضور و حفظ سلامت آن در گرو محافظت از گوهر وجودی فرد است. لذا بر رعایت حجاب فردی در نظام اداری برای حفظ سلامت محیط کار و شأن انسانی فرد و مصون ماندن از شر وسوسه های نفسانی و کید بدخواهان تاکید نمود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید