Iranian Agriculture News Agency

احمدی در گفتگو با ایانا خبر داد:

ثبت ملی آیین شکرگزاری برداشت گندم در شهرستان هشترود

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود از برگزاری مراسم آیین شکرگزاری و جشن برداشت گندم این شهرستان در روستای قوپوز خبر داد.

ثبت ملی آیین شکرگزاری برداشت گندم در شهرستان هشترود

 مجید احمدی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی گفت: گندم یک محصول استراتژیک و خاص می باشد که سهم شهرستان هشترود در تولید این نعمت الهی در سطح بسیار بالایی قرار دارد که در سطح کشور مثال زدنی می باشد .

وی گفت : امروزه بخش کشاورزی در دنیا از اهمیت زیادی برخوردار بوده و برای ارتقای بهره وری و افزایش راندمان تولید و توسعه بخش کشاورزی بدنبال تغییر و اصلاح الگوی فعالیت های کشاورزی از دیم به مزارع چند عملکردی هستیم .

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود ادامه داد: در این مراسم از آیین شکرگزاری برداشت گندم یا خوشه‌های طلایی که در زبان محلی به آن حالاح لاما می‌گویند نیز رونمایی شد.

وی با اشاره به اینکه این آیین آئینه‌ای برای نمایاندن روح و هویت فرهنگی و بومی منطقه است و ثبت این آیین برای معرفی هرچه بیشتر و بهتر شهری که نام شهر خوشه‌های طلایی و عناوینی چون قطب تولید گندم و انبار غله را یدک می‌کشد بسیار حائز اهمیت می باشد

 احمدی اضافه کرد: ثبت شدن این آیین همچنین توانمندی بالای کشاورزان منطقه و ظرفیت‌های شهرستان برای توسعه پایدار کشاورزی بیش از پیش نشان می‌دهد و در رسیدن به اهداف و برنامه‌های مهم توسعه هشترود بر مبنای تغییر در شیوه کشاورزی افزایش ارزش افزوده گندم و ایجاد بسترهای فرآوری این محصول یک گام بزرگ رو به جلو محسوب می‌شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید