Iranian Agriculture News Agency

اسلامی در گفتگو با ایانا خبر داد:

برداشت ۸۰ هزار تن سیب‌زمینی در شهرستان عجب‌ شیر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عجب‌شیر گفت: پیش‌بینی می شود امسال ۸۰ هزار تن سیب‌زمینی در این شهرستان برداشت شود.

برداشت ۸۰ هزار تن سیب‌زمینی در شهرستان عجب‌ شیر

 احمد اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی ضمن اعلام این خبر گفت: عجب‌شیر از قطب‌های تولید سیب‌زمینی تابستانه در آذربایجان‌شرقی و کشور محسوب می‌شود که امسال ۲ هزار هکتار از اراضی زراعی شهرستان عجب شیر زیر کشت این محصول رفته است.

وی افزود: کشت محصول سیب‌زمینی می‌تواند کمک مناسبی به معیشت خانواده‌های روستایی باشد به طوری که سالانه بیش از چهار هزار و ۵۰۰ خانوار در عجب ‌شیر مشغول به تولید محصول سیب‌زمینی هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عجب‌شیر ادامه داد: در حال حاضر کشت و برداشت این محصول در عجب ‌شیر به صورت تمام ‌مکانیزه انجام می‌شود و تنها جمع‌آوری و بسته‌بندی آن توسط کارگران صورت می‌گیرد که این امر موجب کاهش قیمت محصول در بازار می‌شود.

 اسلامی با بیان اینکه برداشت محصول سیب‌زمینی در این شهرستان از اواسط تیر آغاز می‌شود و تا پایان شهریور ادامه می‌یابد، بیان کرد: میزان برداشت سیب‌زمینی در هر هکتار از اراضی کشاورزی عجب‌شیر ۴۰ تا ۵۰ تن است.

وی در پایان با اشاره به اینکه در بعضی از مزارع زیرکشت سیب‌زمینی میانگین عملکرد تولید در هر هکتار به ۶۵ تن نیز می‌رسد، گفت: ۱۲ رقم سیب‌زمینی در منطقه کشت می‌شود که مهم‌ترین ارقام این شهرستان میلوا، سانته، آگریا، اسپریت و مارفونا است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید