Iranian Agriculture News Agency

کریمی تاکید کرد:

ضرورت تامین بذر مورد نیاز سال آتی در مراغه از طریق خود مصرفی

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مراغه از ضرورت و اهمیت تامین بذر مورد نیاز کشت پاییزه سال زراعی ١٤٠١-١٤٠٠ در این شهرستان از طریق خود مصرفی خبر داد.

ضرورت تامین بذر مورد نیاز سال آتی در مراغه از طریق خود مصرفی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اسماعیل کریمی اصل در حاشیه جلسه کمیته توزیع کود و بذر شهرستان ویژه مراغه ضمن اشاره به ضرورت و اهمیت تامین به موقع نهاده های مورد نیاز کشت پاییزه در سال زراعی جاری گفت: با توجه به وضعیت مزارع در سال زراعی ١٤٠٠-١٣٩٩ تحت تاثیر شرایط جوی  مثل کاهش بارندگیها، خشکسالی و وقوع طوفان و با ترسیم وضعیت عملکرد مزارع ضرورت دارد بذر مورد نیاز سال زراعی آتی از طریق خودمصرفی و بصورت زارع به زارع از ارقام جدید کشت شده تامین گردد.

وی همچنین گفت: با توجه به ضرورت تامین عنصر فسفر به منظور حصول عملکرد مناسب و تاثیر مناسب کودهای زیستی بذر مال استفاده شده در جریان سال زراعی قبل، مقرر گردید توزیع کود اوره به همراه یکی از ترکیبات فسفر مثل سوپر فسفات تریپل، کودهای فسفاته زیستی گرانوله و یا کودهای فسفره بذر مال صورت گیرد.   

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مراغه در پایان ضمن تاکید بر لزوم کشت اصولی و رعایت الگوی تغذیه مناسب و کارا در سال جدید زراعی از کارشناسان این مجموعه خواست اطلاع رسانی موارد فوق به کشاورزان سطح پهنه به طرق مختلف را از ضروریات وظایف خود قرار دهند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید