Iranian Agriculture News Agency

نظمی در گفتگو با ایانا خبر داد:

توزیع 436 تن انواع نهاده‌های دامی در سه ماهه اول سال 1400 در شهرستان خداآفرین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خداآفرین از توزیع 436 تن انواع نهاده های دامی در سه ماهه اول سال 1400 در این شهرستان خبر داد

توزیع 436 تن انواع نهاده‌های دامی در سه ماهه اول سال 1400 در شهرستان خداآفرین

رشید نظمی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی ضمن اعلام این خبر گفت: میزان توزیع انواع نهاده‌های دامی در شهرستان خداآفرین از ابتدای امسال تا کنون ،280 تن جو و 150 تن انواع کنسانتره و 6 تن سبوس گندم بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چند برابری داشته است.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون 436 تن انواع نهاده‌های دامی در شهرستان خداآفرین توسط این مدیریت بین دامداران روستایی و عشایری به منظور ایجاد تعادل در بازار و حمایت از دامداران و کاهش هزینه های تولید و افزایش بهره وری ، توزیع شده‌ است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خداآفرین با بیان اینکه این نهاده‌ها شامل جو، و کنسانتره و سبوس گندم  است که در اختیار دامداران روستایی و عشایری شهرستان قرار گرفته است ادامه داد: شهرستان خداآفرین 258هزار راس دام سبک شامل گوسفند و بز و 32400 هزار راس دام سنگین مولد و غیر مولد دارد و سالانه 56421 تُن انواع محصولات در حوزه دام در این شهرستان تولید می شود.

نظمی افزود: برای حمایت از دامداران، نهاده دامی و کنسانتره با قیمت مصوب دولتی توسط دو سامانه ‌بازارگاه نهاده‌های دامی و سامانه توزیع سبوس، تخصیص و بین تولیدکنندگان دام سبک و سنگین شهرستان طبق هویت گذاری  ‌توزیع می‌شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید