Iranian Agriculture News Agency

ابراز خرسندی از روند طرح های مشترک در دریاچه ارومیه؛

سفیر ژاپن از باغ الگویی پسته در بخش ایلخچی بازدید کرد

سفیر ژاپن در ایران روند اجرای طرح های مشترک در راستای احیای دریاچه ارومیه را مطلوب ارزیابی کرد.

سفیر ژاپن از باغ الگویی پسته در بخش ایلخچی بازدید کرد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، کازوتوشی آیکاوا در بازدید میدانی از طرح های احیای دریاچه ارومیه در شهرستان اسکو که  عبادپور مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان و انوری مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسکو نیز حضور داشتند گفت: طرح های خوبی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه انجام شده و نتایج مثبتی در همه آنها مشهود است و از اینکه اقدامات موثری به صورت مشترک برای احیای این پهنه آبی صورت گرفته بسیار خرسند هستیم.

 وی افزود: روند برنامه های اجرایی مشترک احیای دریاچه ارومیه با همدلی و همکاری شرکای اجرایی دو طرف بسیار خوب انجام گرفته و باید اقدامات بیشتر و موثرتری در این زمینه انجام دهیم .

 وی خاطرنشان کرد: دریاچه ارومیه در کنار تهدیدات، فرصت ها و منابع زیادی برای کشاورزان و ساکنانی که در این حوضه زندگی می کنند فراهم کرده است و باید با آموزش و مهارت آموزی بهترین و بیشترین استفاده را از این ظرفیت کرد.

 سفیر ژاپن همچنین در بازدید از باغ الگویی پسته در بخش ایلخچی گفت: با اجرای طرح اصلاح الگوی کشت علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب و به تبع آن احیای دریاچه ارومیه می توان اشتغال پایدار را به روستاها و کشاورزان برگرداند و متوسط سن فعالان در حوزه کشاورزی را پایین آورده و جوانان را تشویق به کشاورزی کرد .

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید