Iranian Agriculture News Agency

فرماندار شهرستان خداآفرین در گفتگو با ایانا خبر داد:

رها سازی ۴۵۰ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در مخزن سد خداآفرین

مصرف سالانه ماهی در استان آذربایجان شرقی هفت و نیم کیلوگرم

فرماندار شهرستان خداآفرین از رهاسازی ۴۵۰ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در مخزن سد این شهرستان خبر داد.

رها سازی ۴۵۰ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در مخزن سد خداآفرین

 علی امیری راد مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی ضمن اعلام این خبر گفت: ظرفیت این سد برای آبزی پروری، سالانه حدود یک هزار تن است که با استقرار قفس می‌توان این ظرفیت را به هزار و ۵۰۰ تن در سال افزایش داد.

وی اضافه کرد: دریاچه سدخداآفرین یکی از مزیتهای نسبی برای توسعه آبزی‌پروری به شمار می‌رود و با جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی، این صنعت اشتغال‌زایی مناسبی هم برای این جوانان به دنبال خواهد داشت.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی نیز گفت: در این طرح چهار نوع ماهی از قبیل فیتوفاگ، بیگ‌هد، آمور و کپور رها سازی شدند و ماهی‌ها با روش پرورش گسترده و با غذای طبیعی تغذیه می‌شوند.

 قاسم جعفروند ادامه داد: در سیستم پرورش گسترده، ماهی‌ها در بازه زمانی سه ساله به رشد مناسب یعنی وزن یک و نیم کیلوگرم می‌رسند و قابل عرضه به بازار می‌شوند اما در سیستم پرورش قفس که ماهی‌ها به صورت دستی تغذیه می‌شوند در مدت یک ‌سال به رشد لازم می‌رسند.

وی با اشاره به این‌که مصرف سالانه ماهی در استان هفت و نیم کیلوگرم و حدود ۳۰ هزار تن انواع ماهی است اضافه کرد: با این روش پرورش ماهی، مردم برای صید و بالا بردن مصرف‌شان تشویق می‌شوند و سد خداآفرین می‌تواند مصرف منطقه و حتی بخشی از استان را هم تامین کند.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید