Iranian Agriculture News Agency

صیادی در گفتگو با ایانا خبر داد:

ارائه تسهیلات با نرخ چهار درصد به کشت انواع گیاهان دارویی از سوی جهاد کشاورزی

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند از ارائه تسهیلات با نرخ چهار درصد به کشت انواع گیاهان دارویی از سوی جهاد کشاورزی خبر داد.

 ارائه تسهیلات با نرخ چهار درصد به کشت انواع گیاهان دارویی از سوی جهاد کشاورزی

علی صیادی مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند در حاشیه بازدید از مجتمع کشت و صنعت گیاهان دارویی میاب با اشاره به سطح زیرکشت ۱۴۲ هکتاری گل محمدی در این شهرستان، گفت: کل تولید این محصول در مرند بالغ بر ۵۵۲ تن است که قسمتی از آن در مصارف خانگی چون مربا و شربت استفاده می‌شود و بقیه نیز در چهار واحد تولید عرقیات گیاهی مثل گلاب کیری و اسانس گیری مصرف شده و به بازار عرضه می‌شود.

وی با بیان این‌که مرند رتبه سوم تولید و سطح زیرکشت گل محمدی در استان را دارد، ادامه داد: اکنون با مشکل محدودیت صادرات مواجه هستیم، اگر با توجه به برنامه‌هایی که وزارت جهاد کشاورزی اخیراً اعلام کرده، صادرات افزایش یابد، وضعیت بسیار خوبی خواهیم داشت.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند افزود: قیمت این محصول امسال بین ۱۸ الی ۳۰ هزار تومن خرید و فروش می‌شود در حالی که سال گذشته به خاطر بسته بودن تمامی مبانی خروجی، مشتری برای کیلویی ۱۰ هزار تومن پیدا نمی‌شد.

صیادی در خصوص برنامه‌های جهاد کشاورزی برای حمایت از این حوزه، اظهار می‌کند: ارائه تسهیلات با نرخ چهار درصد به کشت انواع گیاهان دارویی از سوی جهاد کشاورزی برای توسعه کشت این گیاهان انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ارتفاعات میشو، منطقه میاب و بخشی از ارتفاعات زنوز مناطق بسیار مساعدی برای کشت گل محمدی هستند و به دلیل فاصله بالای ۱۷۰۰ متری از سطح دریا، اسانس باکیفیت تر و خوش رنگ تری نیز تولید می‌کنند ادامه داد: عمده مشکلات کشاورزان این حوزه نیز نوسان بازار است. کشاورزی که محصول خود را با زحمت چندین ساله تولید می‌کند و بعد با بازار نامساعد روبه رو می‌شود، انگار که تمامی تلاش‌های او برباد رفته است. اگر نوسانات بازار حل شود و از طرفی به سمت کشاورزی قراردادی برویم تا کشاورز مطمئن باشد که شرکتی برای خرید محصولش وجود دارد قطعا شاهد توسعه و درآمد زایی بالا در این حیطه خواهیم بود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید