Iranian Agriculture News Agency

احمدی در گفتگو با ایانا خبر داد:

برگزاری جلسه هماهنگی خرید گندم در شهرستان هشترود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود از برگزاری جلسه هماهنگی خرید گندم (تضمینی - بذری) به ریاست فرماندار این شهرستان خبر داد.

برگزاری جلسه هماهنگی خرید گندم در شهرستان هشترود

 مجید احمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود  در حاشیه این جلسه در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی گفت: گندم یک محصول استراتژیک و خاص می باشد و سهم شهرستان هشترود در تولید این نعمت الهی در سطح بسیار بالایی قرار دارد که در سطح کشور مثال زدنی است و امسال پیش بینی می شود از 92 هزار هکتار اراضی گندم هشترود بیش از 90هزار تن گندم برداشت شود.

وی با بیان اینکه امسال نیز 4 مرکز خرید اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی و 5 مرکز خرید دولتی و سیلو های بخش خصوصی طبق روال هر سال  خرید گندم مازاد بر نیازکشاورزان را به عهده خواهند داشت گفت: برای حذف و قطع دست واسطه گران و جلوگیری از واردات گندم خارجی به مراکز خرید گندم، خرید از طریق سامانه پهنه بندی صورت خواهد گرفت که هیچ گونه مشکلی در زمان خرید نخواهیم داشت.

مدیر عامل غله و امور بازرگانی منطقه 8 استان آذربایجانشرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه ۷۰ مرکز در استان برای خرید گندم پیش بینی شده است واگر نیاز باشد این مکانها افزایش خواهد یافت گفت: در مورد پرداخت بهای گندم باید یاد آوری کنم کشاورزی که گندم خود را به دولت می فروشد در زمان ۱۰ تا ۱۲روز طول خواهد کشید که پول محصول خود را از بانک عامل دریافت نماید.

 ابوالحسن زاده خاطر نشان کرد: در مورد تشویق کشاورزان برای فروش گندم خود به دولت باید در شهرستان هشترود نیز مشوق هایی در نظر گرفته شود تا کشاورزان تشویق شوند گندم خود را به دولت بفروشند.این تشویق ها می تواند در پرداخت کرایه حمل گندم به سیلوها به کشاورز ویا هر چیز که متصدیان سیلوها خودشان صلاح بدانند.در هنگام خرید گندم به صاحب محصول پرداخت کنند.

فرماندار شهرستان هشترود نیز در این جلسه در مورد هماهنگی برای خرید گندم و بذر کشاورزان گفت: ما باید کاری کنیم که مشکلات پیش رو که همه ساله در زمان خرید تضمینی گندم پیش می آید امسال از بین برود و یا کاهش یابد.

 امین امینیان اضافه کرد: ما در زمینه خرید تضمینی گندم باید تشویق را در اولویت خرید گندم از کشاورزان منطقه مد نظر قرار دهیم تا بتوانیم برآوردی که کردیم برای میزان خرید گندم تضمینی تا حدودی به آن ایده برسیم.

وی تاکید کرد: کسانی که خیال می کنند مثل سالهای گذشته گندم را خارج از دستورات دولت خریداری کنند بعداً هر طور که دلشان خواست بفروشند بدانند که این کار امسال به هیچ عنوان اتفاق نخواهد افتاد و سعی دولت این است که دست دلالان را از این ماجرا قطع نمایند ودولت خودش تضمینی اقدام به خرید گندم خواهد کرد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید