Iranian Agriculture News Agency

نظمی در گفتگو با ایانا خبر داد:

معاینه فنی و نظارت در ریزش و ضایعات کمباین های برداشت غلات و کلزا در خداآفرین

مدیرجهادکشاورزی شهرستان خداآفرین از معاینه فنی و نظارت در ریزش و ضایعات کمباین های برداشت غلات و کلزا در شهرستان خداآفرین خبر داد.

معاینه فنی و نظارت در ریزش و ضایعات کمباین های برداشت غلات و کلزا در خداآفرین

 رشید نظمی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی ضمن بیان این مطلب افزود: با آغاز برداشت غلات پاییزه و کلزا در شهرستان خداآفرین و فعالیت بیش از 30 دستگاه کمباین بومی و مهاجر در امر برداشت، کارشناسان و مروجین پهنه به دقت کنترل معاینه فنی و ریزش و ضایعات کمباین ها را که توسط شرکت نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان خداآفرین انجام می گیرد را رصد و نظارت می نمایند.

وی با بیان اینکه نظارت در دو مرحله انجام می گیرد گفت: مرحله اول بازدید فنی قبل از برداشت و در بیرون از مزرعه، قسمت های مختلف مورد ارزیابی و رفع نقایص می شود و مرحله دوم در حین عملیات برداشت انجام می گیرد که در صورت مشاهده ریزش و ضایعات بیش از 5 درصد از کار دستگاه جلوگیری  تا رفع نقص گردد.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان خداآفرین به اهمیت نظارت دقیق و کنترل به موقع در معاینه فنی و ریزش و ضایعات در برداشت اشاره کرد و افزود: نظارت و کنترل کیفی ماشین های برداشت، باعث رونق تولید، افزایش درآمد کشاورز، کاهش ریزش و ضایعات و جلوگیری از متضرر شدن کشاورز خواهد شد.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید