Iranian Agriculture News Agency

انوری در گفتگو با ایانا خبر داد:

اجرای طرح نوغانداری با ایجاد سایت آموزشی ترویجی پرورش کرم ابریشم در شهرستان اسکو

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسکو از اجرای طرح نوغانداری از طریق ایجاد سایت آموزشی ترویجی پرورش کرم ابریشم در شهرستان اسکو خبر داد.

اجرای طرح نوغانداری با ایجاد سایت آموزشی ترویجی پرورش کرم ابریشم در شهرستان اسکو

رضا انوری در حاشیه بازدید از تلنبار دو منظوره پرورش کرم ابریشم، در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی ضمن اعلام این خبر گفت: این طرح با احداث تلنبار طبقاتی دو منظوره در راستای اجرای طرح احیاء و توسعه نوغانداری با مشارکت بانوان روستایی و عشایری، افزایش سطح درآمد زنان روستائی و نیز افزایش کمیت و کیفیت پیله‌های تولیدی اجرا می گردد.

وی خاطرنشان کرد: گام نخست در احیا و رونق فعالیت نوغانداری آشنایی با روش استاندارد پرورش کرم ابریشم خواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسکو از توزیع 120 جعبه نوغان خبرداد و گفت: قسمت اعظم فعالان طرح توسعه نوغانداری، اعضای صندوق های خرد زنان شهرستان می باشند.

 انوری با بیان این‌ که تسلط، مدیریت‌، دانش و آگاهی نوغاندار می‌تواند در این راستا تاثیر گذار باشد، گفت: اولین زیرساخت مورد نیاز برای نوغانداری، ایجاد توتستان است تا کرم‌ های ابریشم بتوانند از این منبع غذایی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه تأمین نهاده به ویژه تخم نوغان و نهال توت اصلاح شده از جمله برنامه جهادکشاورزی شهرستان اسکو در راستای تشویق و ترغیب مردم به این صنعت می باشد ادامه داد: در این راستا ده هزار نهال توت رایگان در سال جاری در سطح شهرستان توزیع گردیده است و اگر زنجیره تولید ابریشم در این شهرستان تکمیل شود، موجب ایجاد اشتغال پایدار و تأمین درآمد مستمر و احیا زنجیره ابریشم خواهد شد.

رقیه زرگری مشاور امور بانوان سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در بازدیدی که از تلنبار دو منظوره انجام دادند، از حمایت های مدیریت هماهنگی ترویج استان از زنان نوغاندار خبر داده و نوغانداری را فعالیتی پربازده و سود آور در مجاورت مشاغل اصلی روستایی خواند.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید