Iranian Agriculture News Agency

علیوند در گفتگو با ایانا خبر داد:

برگزاری دوره آموزشی برای تمام بهره برداران زنبورعسل شهرستان آذرشهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آذرشهر از برگزاری دوره آموزشی برای تمام بهره برداران زنبورعسل با همکاری جهاد کشاورزی شهرستان آذرشهر و اداره دامپزشکی این شهرستان خبر داد.

برگزاری دوره آموزشی برای تمام بهره برداران زنبورعسل شهرستان آذرشهر

 حسن علیوند در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی ضمن اعلام این خبر گفت: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی یک دوره آموزشی ترویجی در خصوص بهداشت و بیماریهای کندو و زنبورعسل در تمام روستاهای شهرستان اجرا شد.

وی ادامه داد: طبق بررسی های کارشناسان پهنه، مشخص شده که در مواقعی، زنبورها به صورت دسته جمعی از کندوها خارج شده و باز نمی گردند همچنین سمپاشی بهره برداران علیه برخی آفتها از جمله کرم خراط و نیز وجود برخی بیماریها باعث کاهش جمعیت زنبورعسل شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آذرشهر با بیان اینکه با همکاری دامپزشکی شهرستان و کارشناسان مروج مسئول پهنه ها، دوره آموزشی در خصوص بهداشت و بیماریهای کندو و زنبورعسل برای تمام روستاها پیش بینی شده است افزود: بخش نخست طرح، از ابتدای خرداد ماه 1400 در شهر آذرشهر و روستاهای آلمالوداش، دین آباد، صغایش، امیردیزج، ممقان، بادامیار، در هوای آزاد در یکی از زنبورستانهای روستاها برگزار شد.

 علیوند ادامه داد: یک DVD آموزشی در خصوص بهداشت کندو و بیماریهای زنبورعسل حاوی فیلمهای آموزشی و جزوه های ترویجی برای بهره برداران تهیه شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کارشناسان مروج پهنه به زنبورداران توصیه می کنند که برای کاهش اثرات مخرب سموم شیمیایی بر روی زنبوران عسل، از روشهای جایگزین و مدیریت تلفیقی مبارزه با آفات و نیز از سموم کم خطر بهره بگیرند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید