Iranian Agriculture News Agency

آل هاشم در گفتگو با ایانا خبر داد:

تخصیص۴۳۰ میلیون تومان اعتبار برای بهسازی مسیرهای عشایری مراغه

مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی از اختصاص ۴۳۰ میلیون تومان اعتبار برای بهسازی زیرساخت ها و مسیرهای عشایری این شهرستان در سال جاری خبر داد.

تخصیص۴۳۰ میلیون تومان اعتبار برای بهسازی مسیرهای عشایری مراغه

 سید محمدحسن آل هاشم مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی در حاشیه دیدار با  سیدعلی موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت: در این راستا، ۳۳۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات توازن و نیز ۱۰۰ میلیون تومان نیز از محل اعتبارات مالیات حامل های سوخت برای این منظور تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: با توجه به حضور عشایر در مناطق ییلاقی و قشلاقی دامنه های سهند در این شهرستان طی فصول مختلف، بهسازی و مناسب سازی راه های عشایری مورد توجه قرار می گیرد که برای این منظور امسال مرمت و بهسازی مسیر عشایری دامنه های سهند به ویژه مسیر آقدره و نیز تکمیل پل توپراقلو به عنوان مسیر تردد عشایری شهرستان های مختلف استان مورد توجه و اولویت قرار خواهد گرفت.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی با بیان اینکه آبرسانی به ۱۷ روستای مناطق عشایری ارسباران از اقدامات انجام شده مهم در سال های اخیر در آذربایجان شرقی بوده و انقلاب خدمت رسانی در حوزه آبرسانی انجام گرفته است افزود: برای اجرای این طرح به طول ۸۵ کیلومتر لوله گذاری آب شرب حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

 آل هاشم ادامه داد: هم اکنون در فصل قشلاق ۱۶ خانوار با یک هزار و ۸۴۶ راس دام و نیز ۳۲۶ خانوار با ۷۷ هزار و ۹۱۴ راس دام در فصل ییلاق در مناطق عشایری در شهرستان مراغه حضور دارند.

وی با بیان اینکه خانواده های عشایری نقش مهمی در تولید فرآورده های دامی دارند اضافه کرد: سالانه حدود ۲۰۰ تن گوشت قرمز، ۸۰۰ تن لبنیات، ۲۵ تن پشم، ۱۵۰ مترمربع قالی و۴۰۰ مترمربع ورنی توسط عشایر منطقه تولید می شود.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در طول سال گذشته برای رفاه حال عشایر ۴۰ تن آرد، ۲۳ تن خوراک دام برای عشایر این شهرستان ارائه شده و یک هزار و ۷۹۸ راس  دام نیز پلاک کوبی شده اند.

 آل هاشم با حضور در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان های مراغه و بناب و دیدار با مدیران جهاد کشاوری این شهرستان ها به بحث و بررسی مسائل مربوط به حوزه عشایر پرداخت و از زمین تحویلی جهاد کشاورزی شهرستان بناب به متراژ ۵۰۰۰ متر به شرکت تعاونی عشایری سهند جهت احداث انبار و ذخیره سازی نهاده های دامی بازدید بعمل آورد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید