Iranian Agriculture News Agency

عبادپور:

اگر نیاز سنجی ها تقاضا محور باشد، به نتایج مطلوب دست خواهیم یافت

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: هدف بخش آموزش و ترویج ، حل مشکلات کشاورزان در سطح شهرستان ها و دهستان ها با توجه به نیازهای آموزشی آنها است.

اگر نیاز سنجی ها تقاضا محور باشد، به نتایج مطلوب دست خواهیم یافت

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، آیت اله عبادپور در جلسه هم افزایی و بازدید از مرکز رشد و نوآوری کشاورزی دانشگاه تبریزکه با حضور  فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان و  میررضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز برگزارشد، در ارتباط با ظرفیت های مرکز رشد بخش کشاورزی دانشگاه تبریز در راستای رفع مشکلات کشاورزان گفت: زمانی می توان به نتایج مطلوب رسید که نیازسنجی ها تقاضامحور باشد و به عبارتی هدف بخش آموزش و ترویج حل مشکلات کشاورزان در سطح شهرستان ها و دهستان ها با توجه به نیازهای آنها می باشد.

وی با بیان انتظارات از دانشگاه تبریز، مرکز رشد بخش کشاورزی دانشگاه تبریز و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان بر رویکردها و برنامه ریزی ها براساس نیازهای موجود کشاورزان تاکید کرد و گفت: باید در طول زمان نیازهای کشاورزان و بهره بردان بخش کشاورزی بررسی شده و در راستای رفع این مشکلات اقدامات لازم انجام شود که در این صورت به نتایج مطلوبی دست خواهیم یافت.

 عبادپور به مطالعات جدید و استفاده از آن در اجرای طرحها تاکید کرد و گفت: با توجه به پیشرفت سریع در علوم و تغییرات به روز فناوری، مطالعات باید کاربردی باشد و مطالعات آرشیو شده موثر نخواهد بود.

وی افزود: متاسفانه در برخی مواقع اطلاعات به روز رسانی نشده و اقدامات براساس مطالعات چندین سال پیش پیاده سازی می شود و فقط بُعد آماری و انشایی دارد که با این مطالعات نتیجه ای حاصل نخواهد شد و تاکید ما بر مطالعات بروز و کاربردی خواهد بود تا بتوانیم در تولید محصولات بازدهی بالایی داشته باشیم.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید