Iranian Agriculture News Agency

کریمی در گفتگو با ایانا خبر داد:

توزیع و کشت ٢٠ هزار اصله نشا گیاهان دارویی یارانه دار در شهرستان مراغه

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مراغه از توزیع و کشت ٢٠ هزار اصله نشا گیاهان دارویی یارانه دار در شهرستان مراغه خبر داد.

 توزیع و کشت ٢٠ هزار  اصله نشا گیاهان دارویی یارانه دار در شهرستان مراغه

 اسماعیل کریمی اصل در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب گفت: شهرستان مراغه به دلیل دارا بودن شرایط جغرافیایی منحصر به فرد، منطقه مناسبی برای کشت گیاهان دارویی است، به همین جهت ایجاد زمینه و توسعه کشت گیاهان دارویی در منطقه بسیار باید مورد توجه قرار گیرد تا فضای مناسبی برای اشتغال و همچنین رشد اقتصادی فراهم شود.

 وی با بیان اینکه گیاهان دارویی نیاز آبی پایینی دارند، بنابراین توسعه کشت گیاهان دارویی در تغییر و اصلاح الگوی کشت در منطقه به ویژه در حوضه آبریز دریاچه ارومیه با توجه به کاهش منابع آبی باید مورد توجه خاص قرار گیرد ادامه داد: با عنایت به اینکه کشت گیاهان دارویی می تواند زمینه حفظ اشتغال پایدار در بخش کشاورزی را فراهم نماید امسال حدود ٢٠هزار نشا گیاهان دارویی یارانه دار در سطح شهرستان توزیع و توسط کشاورزان کشت گردیده است.

وی افزود: در شهرستان مراغه ٢٠ نوع  گیاه دارویی در سطحی حدود ٤٩ هکتار کشت گردیده است که گل محمدی با سطح کشت ٣٥ هکتار و زعفران در حدود ٥ هکتار و ٩ هکتار هم سطح زیر کشت سایر گیاهان دارویی از جمله زوفا، آویشن، بادرشبی، بادرنجبویه و زیره سبز و سیاه و پنیرک و زنیان، اسطو خودوس، مریم گلی و پنیرک و موسیر و ... را شامل می شود.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه با بیان اینکه توسعه کشت گیاهان دارویی در منطقه علاوه بر اقدامات دولت، مشارکت جوامع محلی و روستاییان را می‌طلبد گفت: در این رابطه ضروری است دوره های آموزشی لازم را برای کشاورزان برگزار و آنان را با شیوه‌های کاشت، داشت و برداشت این گیاهان آشنا نماییم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید