Iranian Agriculture News Agency

اسدی در گفتگو با ایانا خبر داد:

خسارت ۷۰ میلیارد تومانی سیل و تگرگ به بخش کشاورزی شهرستان اهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر از خسارت ۷۰ میلیارد تومانی سیل و تگرگ به بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد.

خسارت ۷۰ میلیارد تومانی سیل و تگرگ به بخش کشاورزی شهرستان اهر

 محمد اسدی درگفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با اشاره به خسارت بارش شدید تگرگ و وقوع سیل در مناطق روستایی شهرستان اهر گفت: متأسفانه بارش اخیر تگرگ در مناطق روستایی و عشایری شهرستان اهر مجدداً خسارت هنگفتی به کشاورزان، باغداران و دامداران روستایی این شهرستان وارد کرد.

وی از خسارت 70 میلیارد تومانی بارش بی‌سابقه تگرگ و وقوع سیل به اراضی زراعی، باغات و حوزه دامداری این شهرستان خبر داد و افزود: بلافاصله بعد از وقوع سیل و بارش تگرگ، اکیپ‌های ارزیابی به مناطق خسارت‌دیده اعزام و پس از ارزیابی میزان خسارت بارش بی‌سابقه تگرگ و وقوع سیلاب را در حوزه کشاورزی ۷۰ میلیارد و ۲۴۹ میلیون تومان برآورد کردند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اهر ادامه داد: بارش تگرگ و وقوع سیلاب به ۳۶۸ هکتار از باغات با خسارت ۴۲ میلیارد و ۵۵۴ میلیون تومان و ۶۳۹۰ هکتار از اراضی زراعی با خسارت ۲۳ میلیارد و ۷۷۶ میلیون تومان ارزیابی شده است.

 اسدی با اشاره به تلف شدن ۱۰۰ رأس دام سبک و سنگین در پی وقوع سیل در مناطق روستایی شهرستان اهر گفت: متأسفانه در جریان وقوع سیل هولناک در مناطق روستایی و عشایری شهرستان اهر، ۴ واحد دامی تخریب شد و ۱۰۰ رأس دام سنگین و سبک و ۲۵۵ قطعه مرغ تلف شد، که خسارت این بخش نیز یک میلیارد و ۱۸۲ میلیون تومان توسط اکیپ‌ها ارزیابی شده است.

وی همچنین از خسارت سیل به ۳۰ چاه آب و تأسیسات آبیاری باغات این شهرستان خبر داد و گفت: رسوبات ناشی از سیل باعث شد تا ۳۰ فقره چاه دچار خسارت شود و از طرفی تأسیسات آبیاری باغات نیز متحمل خسارت ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومانی شدند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اهر گفت: از ابتدای سالجاری  تابحال بارش تگرگ، سیل، خشکسالی، سرمازدگی و طوفان ۲۵۵ میلیارد تومان به باغات، اراضی زراعی، دامپروری و زیرساخت‌های کشاورزی اهر خسارت وارد کرده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید