Iranian Agriculture News Agency

رئیسی تاکید کرد:

هدایت، حمایت و نظارت بر تشکل های کشاورزی از اولویت های مهم سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی می باشد

نماینده رئیس سازمان در امور تشکل های بخش کشاورزی گفت: هدایت، حمایت و نظارت بر تشکل های کشاورزی از اولویت های مهم سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی است.

هدایت، حمایت و نظارت بر تشکل های کشاورزی از اولویت های مهم سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی می باشد

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، بیوک رئیسی در جلسه تعامل با تشکل ها ضمن اظهار این مطلب افزود:  بحمدالله  قوانین مصوّب و مترقی در خصوص برون سپاری وظایف طبق اصل 44 قانون اساسی به تشکل های بخش کشاورزی تصویب و واگذار شده است که این خود فرصتی است برای سازمانها ، نهادها و تشکلهای بخش کشاورزی و اقتصادی تا با بهره گیری از این ضوابط و قوانین و اختیارات تفویض شده در افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی کوشا باشند.

وی به شرح وظایف تشکل ها در اساسنامه های موجود اشاره کرد و گفت: در اکثر اساسنامه های تشکلها که عمدتاً یکسان و در راستای افزایش تولید بوده و جنبه های دیگر نداشته از خصوصیات خوب و ارزشمند تشکل ها برشمرد.

نماینده رئیس سازمان در امور تشکل های بخش کشاورزی ارزیابی مستمر تشکل ها توسط معاونت های تخصصی را در استمرار برون سپاری وظایف مفید دانست و گفت: هدایت، حمایت و نظارت سه اصل مهم در موضوع وظایف سازمانی بر تشکل ها بوده و تعدد و تنوع آنها را از رشد و بالندگی توسعه بخش کشاورزی دانست.

 رئیسی همچنین آموزش، ترویج، تحقیق، ایجاد زیرساخت های توسعه ای بخش کشاورزی، ایجاد واحدهای تولیدی، صنایع تبدیلی ، تولید بذر، نهال ، ارائه خدمات فنی، تجاری و تخصصی را مهم ترین وظایف تشکل ها  عنوان کرد.

گفتنی است در این جلسه که مدیر سازمان تعاون روستایی استان، معاونت های تخصصی، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی، مدیرتوسعه بازرگانی و مدیرعامل اتحادیه تعاونی های روستایی حضور داشتند هر کدام نقش حمایتی و هدایتی و نظارتی خود در خصوص تشکل ها را ابراز داشتند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید