Iranian Agriculture News Agency

تجلیل معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی از مدیر روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان

سال ۹۹ سخت ترین سال برای روابط عمومی های کشور به ویژه بخش کشاورزی بود

در حاشیه نشست مشترک مدیران روابط عمومی سازمان های اقتصادی استان آذربایجان شرقی با اهدای لوحی توسط معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی از مدیر روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی تجلیل شد.

تجلیل معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی از مدیر روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، وحید کاظم زاده در این جلسه ضمن تبریک هفته روابط عمومی ، با بیان اینکه روز جهانی روابط عمومی ، صرفاً یک نام در یک برگ از تقویم روزگار نیست، بلکه یک سرفصل از اخلاق ، علم و هنر و متعلق به تمام کسانی است که به اخلاق حسنه ستوده اند و خداوند نعمت پاسخگویی خوش رویانه به همنوعان را به آنان عطا کرده است گفت: روابط عمومی یک شغل نیست، یک ویژگی اخلاقی است که هرکسی باید خویش را به آن مزین سازد و آنکه در صف اول مراوده با هموطنان قرار دارد به این مهم اولی تر است.

وی با بیان اینکه روابط عمومی بایستی در ارتباط با مردم، مدافع سازمان و در ارتباط با مدیران، نقش مدعی العموم را به خود بگیرد ادامه داد: انگیزه اعمال انسانی اغلب احساسات است نه منطق، بنابراین کارشناس روابط عمومی باید عکس العملها را به حساب آورد و بکوشد تا تفسیرهای مختلف را پیش بینی کند.

مدیر روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه همیشه در پشت سر روابط عمومی های فعال، کاردان و موثر، مدیریتی آگاه و مدبر وجود دارد و بدون این پشتیبان، کوششهای روابط عمومی به جایی نخواهد رسید گفت: لازم می دانم از حمایت های همه جانبه جناب آقای مهندس فتحی رئیس محترم سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در این خصوص تشکر و قدردانی نمایم.

وی با بیان اینکه عمده نقش و کارکرد روابط عمومی ها در هنگام بروز بحران و زمان پس از بحران است گفت: شاید اولین کار موثری که روابط عمومی‌ها در هنگام وقوع یک بحران انجام می دهند، ایجاد نظم سازمانی و هدایت فضای سازمان به سمت تمرکز بر مدیریت بحران، فضاسازی روحیه‌بخش و ارتقاء انسجام درون سازمانی است. یک روابط عمومی بالنده می‌تواند با گردآوری اطلاعات محیطی و تجزیه و تحلیل درست آن، نقش موثری در تصمیم سازی در ارتباط با مدیران در مسیر مدیریت بحران ایفاء کند.

 کاظم زاده با بیان اینکه از جمله اقدامات خاصی که روابط عمومی‌های بخش کشاورزی در گستره بحران کرونا ‌توانستند انجام دهند، حفظ ارتباط میان مدیران و پرسنل سازمان‌ها از یک سو و میان مسئولین و مردم از سوی دیگر در عین حفاظت از سلامت آنها و با بهره‌گیری از توان فراگیری شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی بود افزود: گزاف نگفته ایم اگر بگویم در طول سه دهه گذشته پس از جنگ تحمیلی، سال 99 سخت ترین سال برای روابط عمومی های بخش کشاورزی به واسطه محدودیت های تردد و عدم برگزاری کلاسهای ترویجی بود که همه توانشان را بسیج نموده و با استفاده از پتانسیل شبکه های اجتماعی و رسانه های دیداری و شنیداری توانستند جای خالی ترویج را بخصوص در پنج ماهه نخست سال در مزارع کشاورزان پر کنند وظیفه سنگینی که با دست خالی و امکانات محدود همکاران بنده در روابط عمومی های سراسر کشور محقق شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید