Iranian Agriculture News Agency

فتحی در گفتگو با ایانا خبر داد:

اجرای طرح جهش تولید گندم دیم در سطح 104 هزار هکتار از مزارع آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: در سالزراعی جاری طرح جهش تولید گندم دیم در استان آذربایجان شرقی در سطح 104 هزار هکتار اجرا شده است.

اجرای طرح جهش تولید گندم دیم در سطح 104 هزار هکتار از مزارع آذربایجان شرقی

 اکبر فتحی در حاشیه بازدید معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی و قائم مقام ستاد اجرایی فرمان امام از مزارع طرح جهش تولید در دیمزارهای شهرستان های هشترود و مراغه در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی به اجرای طرح جهش تولید در استان و میزان موفقیت آن اشاره کرده و گفت: این طرح تنها در ۶ استان اجرا شده که یکی از آنها استان آذربایجان شرقی بوده که این طرح در سطح ۱۵۴ هزار هکتار  از اراضی زراعی دیم استان ابلاغ شده است که حدود 104 هزار هکتار آن به کشت گندم دیم اختصاص یافته است.

وی افزود: کشت جو ، نخود ، عدس ، نباتات علوفه ای و در برخی مزارع کشت گلرنگ از دیگر محصولاتی هستند که در این طرح توسعه یافته اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اهداف اجرای این طرح در استان گفت: تولید و توسعه ارقام جدید بین کشاورزان، افزایش عملکرد در واحد سطح با بهزراعی و مبارزه با علف های هرز و انواع آفات و بیماری ها با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام و اخیراً محلول پاشی npk توسط کارشناسان، شامل اهداف این طرح می باشد.

 وی افزود: ترویج و آموزش کشاورزی نیز یکی دیگر از برنامه های صورت گرفته در این طرح است.

 فتحی با بیان اینکه، مزارع تحت پوشش این طرح در مقایسه یا مزارع شاهد، شرایط بهتری دارند، گفت: با توجه به اینکه مزارع دیم به بارندگی متناوب نیاز دارد، در صورت بارش یکباره دیگر در این منطقه و در این ایام، شاهد برداشت ۲ تن گندم در هکتار خواهیم بود و در حال حاضر پیش بینی می شود که حدود ۳۰ درصد افزایش عملکرد در واحد سطح در مقایسه با مزارع شاهد به دست آید.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید