Iranian Agriculture News Agency

پیام رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی به مناسبت 27 اردیبهشت ماه ، روز ارتباطات و روابط عمومی

نامگذاری روزی بنام ارتباطات و روابط عمومی که به مثابه آیینه تمام نمای انتظارات مردم از سازمانها و نهادها عمل می کند، بیانگر اهمیت و نقش والای این حرفه در دنیای ارتباطات است که بعنوان یک سامانه مشورتی و یکی از عناصر اصلی در ارتقاء و پیشرفت هر سازمانی، جایگاه ویژه ای دارد .

پیام رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی به مناسبت 27 اردیبهشت ماه ، روز ارتباطات و روابط عمومی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، متن کامل پیام اکبر فتحی به مناسبت 27 اردیبهشت ماه ، روز ارتباطات و روابط عمومی به شرح زیر می باشد:

  بدینوسیله فرارسیدن 27 اردیبهشت ماه ، روز ارتباطات و روابط عمومی را به تمامی دست اندرکاران ساعی و پرتلاش عرصه روابط عمومی در بخش کشاورزی در سراسر کشور تبریک عرض می نمایم .

نامگذاری روزی بنام ارتباطات و روابط عمومی که به مثابه آیینه تمام نمای انتظارات مردم از سازمانها و نهادها عمل می کند، بیانگر اهمیت و نقش والای این حرفه در دنیای ارتباطات است که بعنوان  یک سامانه مشورتی و یکی از عناصر اصلی در ارتقاء و پیشرفت هر سازمانی، جایگاه ویژه ای دارد .

به دلیل گستره وسیع و تنوع فعالیت های وزارت جهادکشاورزی، وظیفه بسیار سنگینی برعهده شما عزیزان می باشد که تضمین پایداری بخش کشاورزی و امنیت غذایی در گرو نظام ارتباط مبتنی بر ساختاری پاسخگو ، آموزنده ، اطلاع رسان و آگاهی بخش است .

ضمن تقدیر از عملکرد شایسته رئیس، معاونین و کارشناسان مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت جهادکشاورزی ، مدیران روابط عمومی معاونت ها، شرکت ها و موسسات تابعه وزارت متبوع و مدیران روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استانها، مدیریت جهادکشاورزی شهرستانها، مسئولیت روابط عمومی را در سازمان ها و ادارات خطیر می دانم و معتقدم روابط عمومی ها به عنوان مشاوران امین مدیران سازمان ها و ادارات هستند و باید سعی شود تا به جایگاه اصلی خود برسند، صرف تبلیغ نمودن عملکردها صحیح نیست و باید بتوانند ارتباط دو طرفه میان سازمان و ارباب رجوع را برقرار نمایند، همچنین در بحث ترویج نیز نقش روابط عمومی می تواند پررنگ تر از خود بخش ترویج جهاد کشاورزی باشد، چرا که تنها روابط عمومی ها هستند که با ایجاد تعامل و ارتباط می توانند مشکلات و کاستی های موجود را رصد نموده و راهکارهایی در جهت پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، به رئیس آن مجموعه ارائه و پیشنهاد نمایند.

باید جایگاه روابط عمومی در سازمان جهادکشاورزی استان ارتقاء یابد و مدیر روابط عمومی به عنوان مشاور امین رئیس سازمان و مشاور ارشد رسانه ای عالی ترین مقام اجرایی سازمان جهادکشاورزی استان باشد ، روابط عمومی تبلیغات چی نبوده و از جایگاه ویژه ای در معرفی و انعکاس کارهای انجام یافته توسط معاونت ها و مدیریت های تخصصی و اجرایی سازمان به افکار عمومی عهده دار است؛ روابط عمومی به عنوان قاضی بی طرف با ایجاد ارتباط دو سویه بین سازمان و جامعه هدف، باید گام های موثری در این راستا بردارد.

مدیر و مجموعه روابط عمومی بایستی تحلیل هایشان را بیطرفانه در اختیار رئیس سازمان قرار دهند، نقاط قوت و ضعف معاونتها و مدیریتهای سازمان را شناسایی و به بالاترین مقام اجرایی دستگاه انعکاس نماید تا تمهیدات لازم در خصوص حل و فصل این مسائل و مشکلات اندیشیده شده و بکار گرفته شوند.

 در چارت سازمانی و تشکیلاتی، روابط عمومی مستقیماً با رئیس دستگاه در ارتباط بوده و زیرمجمومه حوزه ریاست به شمار می آید، لذا روابط عمومی با توجه به جایگاه تشکیلاتی خود به طور مستقیم و هماهنگ با رئیس سازمان در مسیر تحقق اهداف سازمانی به جلو پیش می رود.

مجموعه روابط عمومی برای پذیرش طرحهای اجرایی و عملیاتی سازمان در جامعه مخاطب بایستی بستر مناسب را فراهم سازد، نقش روابط عمومی در تحقق این امر از مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی مهم تر و جدی تر می باشد؛ وظیفه اصلی روابط عمومی اقناع جامعه هدف و افکار عمومی است، نقش روابط عمومی و وظایف سازمانی آن باید مورد بازنگری قرار گیرد و رسالت اصلی آن مشخص و احیاء شود.

در شرایط کنونی روابط عمومی در برابر شائبه ها و هجمه های فضای مجازی باید جواب های قانع کننده به جامعه هدف ارائه نماید، روابط عمومی کار پرمشغله و پر زحمتی است، در تمامی بخش های آن اعم از تبلیغات، عکاسی، خبر و ارتباط با واحدها، وظایف سنگین و حساسی بر دوش تک تک همکاران می باشد. زمینه های کار برای روابط عمومی بسیار زیاد بوده و از اهمیت خاصی برخوردار می باشد، در بحث نهاده های دامی، آموزش های کشاورزی، زراعت، باغبانی؛ امور آبزیان و شیلات و ... برای روابط عمومی کارهای زیادی برای انجام دادن موجود می باشد که بایستی با رعایت بی طرفی و اصل صداقت همه این امور اجرا و به سمع و نظر مردم برسد.

بار دیگر برای کلیه فعالان این حرفه ، آرزوی سلامتی داشته و ضمن تقدیر ویژه از تلاشهای آنان در ایام بیماری منحوس کرونا ، امیدوارم شاهد موفقیت یکایک شما همکاران گرامی در مسیر اعتلای اهداف جهاد کشاورزی باشیم .

 

اکبر فتحی

 رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید