Iranian Agriculture News Agency

کریمی در گفتگو با ایانا خبر داد:

افزایش 240 تنی ظرفیت تولید شیلات در شهرستان مراغه

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مراغه از صدور مجوز مزارع پرورش ماهی در شهرک شیلات این شهرستان خبر داد.

افزایش 240 تنی ظرفیت تولید شیلات در شهرستان مراغه

 اسماعیل کریمی اصل در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت: فعالیت شهرک شیلات در مراغه از ۲ سال پیش آغاز شده و تاکنون دو واحد با ظرفیت ۵۰ تن به بهره برداری رسیده است و با ساخت و بهره برداری از این مزرعه‌ها در منطقه زینق ۲۴۰ تن به ظرفیت تولید شیلات این شهرستان اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه برای اجرای شهرک شیلات در مراغه یک هزار میلیارد سرمایه گذاری می‌شود ادامه داد: این شهرک در زمینی به مساحت ۵۰۰ هکتار و با ظرفیت تولید سالانه یک هزار تن ماهی قزل آلا در حال ساخت است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مراغه با اشاره به اینکه افزایش تولید، افزایش سرانه مصرف آبزیان، ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی از اهداف ایجاد شهرک شیلات در مراغه است گفت: با راه اندازی هر یک از این مزرعه‌ها برای ۳ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود و پیش بینی می شود با احداث این شهرک برای 300 نفر اشتغال زایی صورت گیرد.

کریمی اصل در پایان خاطر نشان شد: پرورش دهندگان ماهی قزل آلا در مراغه با تولید سالانه یک هزار و ۲۸۰ تن ماهی رتبه نخست را در استان دارند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید