Iranian Agriculture News Agency

بازدید معاون بهبود تولیدات گیاهی و مدیر ترویج کشاورزی سازمان از مزارع طرح جهش تولید شهرستان اهر

اجرای طرح جهش تولید در ۱۲۳۸۰ هکتار از دیمزارهای شهرستان اهر

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اهر از بازدید معاون بهبود تولیدات گیاهی و مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان از مزارع طرح جهش تولید در دیمزارهای شهرستان اهر خبر داد.

بازدید معاون بهبود تولیدات گیاهی و مدیر ترویج کشاورزی سازمان از مزارع طرح جهش تولید شهرستان اهر

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، محمد اسدی ضمن بیان این مطلب گفت: سطح اجرای پایلوت در خصوص 5 محصول گندم، جو، حبوبات، گلرنگ و نباتات علوفه ای در شهرستان اهر در حدود 12380 هکتار است.

وی ادامه داد: برنامه های آموزشی و ترویجی طرح جهش تولید در دیمزارهای شهرستان اهر که در حدود 4680 نفر روز می باشد در قالب برگزاری کلاس های ترویجی، کارگاه، بازدید و احداث سایت ها و مزارع نمایشی برنامه ریزی و اجرا می گردد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اهر ضمن تقدیر و تشکر از حضور معاون بهبود تولیدات گیاهی و مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان و بازدید از مزارع و سایت های گندم و حبوبات و نباتات علوفه ای گفت: ارائه طریق و راهنمائیهای مهندس رخ افروز و مهندس عبادپور در راستای مسائل داشت بسیار پر اهمیت بوده که در ارتقای دانش فنی کارشناسان مسئول پهنه و ستادی و نیز بهره برداران تاثیر موثر و اثرگذار گذاشته و خواهد گذاشت.

 اسدی به اهمیت و صدور اطلاعیه های فنی و بروشور و بنر در راستای اطلاع رسانی به موقع به بهره برداران اشاره کرد و گفت: این امر بطور مستمر در مرحله داشت انجام و تا مرحله برداشت و پس از برداشت نیز با توان مضاعف اطلاع رسانی به موقع ادامه خواهد یافت.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت و نقش طرح جهش تولید در دیمزارهای شهرستان، اجرای طرح را در راستای استفاده بیشتر از ظرفیت های موجود تولیدی و افزایش بهره وری دانست و افزود: می توان با بهره گیری از پتانسیل کارشناسان و کشاورزان پیشرو و ظرفیت های بخش خصوصی در راستای تولید و خودکفایی گام های اساسی برداشته شود.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید