Iranian Agriculture News Agency

کریمی در گفتگو با ایانا خبر داد:

اجرای ۱۱ مورد قلع و قمع و آزادسازی اراضی کشاورزی در مراغه

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مراغه از اجرای 11 مورد قلع و قمع و آزادسازی اراضی کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

اجرای ۱۱ مورد قلع و قمع و آزادسازی اراضی کشاورزی در مراغه

اسماعیل کریمی اصل در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی ضمن بیان این مطلب گفت: با اجرای قلع و قمع تغییر کاربری اراضی ، یک هکتار از زمینهای کشاورزی و باغی به چرخه تولید محصولات زراعی و میوه بازگردانده شد.

وی با بیان اینکه این تغییر کاربری‌ها به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها و  با دستور قضایی برای یکپارچه کردن اراضی اجرا شده است گفت: طبق ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها مصوب ۱۳۸۵ هرگونه تغییر کاربری در قالب ایجاد بنا، ساخت دیوار و برداشتن شن و ماسه جرم است و مجرمان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مراغه با اشاره به اینکه برای جلوگیری از تغیر کاربری اراضی زراعی و باغی در مراغه بیش از ۵۰ پرونده تشکیل شده است ادامه داد: در تغییر کاربری غیرمجاز موضوع ماده ۳ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، قلع و قمع بنا موضوع تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون مذکور توسط مأموران جهاد کشاورزی، پس از رسیدگی قضایی و صدور حکم به تبع امر کیفری امکان پذیر است.

 کریمی اصل در پایان خاطرنشان شد: مراغه با داشتن ۲۳ هزار هکتار باغ و صد هزار هکتار زمین زراعی از قطب‌های تولید محصولات باغی و زراعی در آذربایجان شرقی است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید