Iranian Agriculture News Agency

صداوسیما برای فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی به کشاورزان با مجریان طرح مبتنی بر کشاورزی قراردادی همکاری کنند

بخش کشاورزی مساعدترین وضعیت را از نظر فضای کسب‌وکار دارد

تولید مبتنی بر قرارداد روش مفیدی برای هماهنگی میان تولید و بازاررسانی در بخش کشاورزی

استاندار آذربایجان شرقی گفت: تولید مبتنی بر قرارداد روش مفیدی برای هماهنگی میان تولید و بازاررسانی در بخش کشاورزی است.

بخش کشاورزی مساعدترین وضعیت را از نظر فضای کسب‌وکار دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در هفتاد و یکمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی درخصوص طرح مبتنی بر کشاورزی قراردادی گفت: تولید مبتنی بر قرارداد روش مفیدی برای هماهنگی میان تولید و بازاررسانی در بخش کشاورزی است و سازمان جهاد کشاورزی باید ساختارهای اجرایی این طرح را فراهم کند.

وی با بیان اینکه این طرح می‌تواند با وارد کردن فناوری و سرمایه، بخش کشاورزی را متحول کند، افزود: اتاق بازرگانی برای جذب سرمایه‌گذار و پشتیبان و صداوسیما برای فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی به کشاورزان با مجریان این طرح همکاری کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز هم در این جلسه در تشریح نتایج طرح پایش فضای کسب‌وکار استان، گفت: در این طرح، 66 درصد از واحدهای تولیدی و خدماتی استان مشارکت داشتند و نتایج طرح درواقع نظرات آنان درخصوص وضعیت فضای کسب‌وکار استان است.

 یونس ژائله با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی از نظر بهبود فضای کسب‌وکار، رتبه هفتم کشور را در این طرح به دست آورده که نسبت به سال قبل ارتقا یافته است، افزود: براساس نتایج این طرح، بخش کشاورزی و حوزه‌های مربوط به سلامت، مساعدترین و بخش خدمات و حوزه‌های مربوط به گردشگری نامساعدترین وضعیت را از نظر فضای کسب‌وکار دارند و همچنین واحدهای بزرگتر و با سابقه فعالیت بیشتر وضعیت مساعدتری دارند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید