Iranian Agriculture News Agency

نخستین مجوز گردشگری کشاورزی در شهرستان چاراویماق آذربایجان ‏شرقی صادر شد.

ایجاد مراکز گردشگری شیلاتی در شهرستانهای جلفا و هشترود

مدیر شیلات و امورآبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از صدور اولین مجوز گردشگری شیلاتی در شهرستان چاراویماق آذربایجان‏شرقی توسط اداره‏کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با هماهنگی شیلات استان در شهرستان چاراویماق خبر داد.

ایجاد مراکز گردشگری شیلاتی در شهرستانهای جلفا و هشترود

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، قاسم جفروند مدیر شیلات و امورآبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی  با اعلام این مطلب گفت: گردشگری شیلاتی یکی از بخش‌های کارآمد و با ظرفیت صنعت شیلات استان محسوب می‌شود که آذربایجان شرقی با دارا بودن اراضی و مزارع پر رونق ظرفیتی بی‌نظیر در این حوزه را دارا است که طی یک سال اخیر با آغاز فعالیت چند مرکز گردشگری شیلاتی در استان، شاهد رونق این بخش خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: منطقه آزاد ارس و حاشیه جاده مرزی جلفا  ـ سیه رود از پتانسیل بالایی در این زمینه برخوردار می‌باشد، بنابراین پرورش دهندگان این منطقه می‌توانند با هماهنگی این مدیریت نسبت به اخذ مجوز گردشگری شیلاتی اقدام نمایند و در این راستا شیلات نیز حمایتهای لازم را به عمل خواهد آورد.

وی اظهار کرد: سایر شهرستانهای استان از جمله شهرستانهای هشترود و چاراویماق نیز از شهرستانهای با ظرفیت استان در حوزه کشاورزی است که رونق بخشی به گردشگری شیلاتی آن در دستور کار این مدیریت قرار گرفته که در این راستا نخستین مجوز گردشگری شیلاتی آن صادر شد.

شایان ذکر است این مجموعه گردشگری در زمینی به مساحت ۷۰۰۰ مترمربع و در اراضی روستای حاجی‌کند شهرستان چاراویماق و در حاشیه رودخانه آیدوغموش ایجاد شده و عمده فعالیت آن پرورش ماهی قزل‌آلا است که با توجه به اینکه این مرکز در مسیر گردشگری به آبگرم منیشگه قرار دارد هرساله میزبان تعداد زیادی از گردشگران بوده و در فصول بهار و تابستان به عنوان یکی از مراکز شناخته شده گردشگری شهرستان به ارائه خدمات می‌پردازد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید