Iranian Agriculture News Agency

کریمی خبر داد:

از سرگیری تولید عسل در شهرستان مراغه با شروع فصل شکوفه

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مراغه از آغاز تولید عسل در این شهرستان با شروع فصل بهار و شکفتن شکوفه ها خبر داد.

از سرگیری تولید عسل در شهرستان مراغه با شروع فصل شکوفه

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اسماعیل کریمی اصل ضمن بیان استقرار زنبورستانها و آغاز فعالیت زنبورعسل در باغ شهر مراغه گفت: شهرستان مراغه با عنایت به طبیعت مملو از گیاهان مختلف و وجود باغات میوه خصوصاً سیب در منطقه بالاترین استعداد را برای پرورش زنبور عسل در فصل بهار دارا می باشد.

وی با بیان اینکه باغداران بخصوص باغات سیب از وجود کندو در باغات خود در زمان شکوفایی گلها استفاده نمایند ادامه داد: فعالیت زنبورعسل علاوه بر منفعت بر زنبوردار بیشترین بهره را به باغداران در تولید محصول بیشتر با کمک به گرده افشانی درختان می رساند.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مراغه با بیان اینکه این شهرستان با دارا بودن یک هزار و ده زنبورستان و تولید 3 هزار تن عسل رتبه اول استان آذربایجان شرقی را به خود اختصاص داده است عنوان نمود: این شهرستان در فصل بهار میزبان زنبورداران و کلنی های زنبور عسل از شهرستانهای دیگر نیز می باشد بنابراین رعایت مفاد قانون جامع دامپروری کشور در رعایت فاصله مناسب در استقرار کندوها الزامی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید