Iranian Agriculture News Agency

با حضور رئیس جهاد کشاورزی استان و نماینده مردم در مجلس؛

چگونگی استفاده از منابع مالی مجتمع مس سونگون در توسعه کشاورزی شهرستان ورزقان بررسی شد

در نشستی با حضور نماینده مردم شهرستان ورزقان در مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی ضمن پیگیری امورات مربوط به حوزه کشاورزی شهرستان ورزقان و مصوبات جلسات گذشته درخصوص نحوه استفاده از منابع مالی مجتمع مس سونگون در توسعه کشاورزی شهرستان تبادل نظرشد.

چگونگی استفاده از منابع مالی مجتمع مس سونگون در توسعه کشاورزی شهرستان ورزقان بررسی شد

 اکبر فتحی در حاشیه این جلسه در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی گفت: امیدواریم با استفاده از این ظرفیت بتوانیم در ایجاد زیرساختهای کشاورزی اعم از احداث کانالهای آبیاری وانتقال آب از سدحاجیلرچای به اراضی بالا دست سد در اراضی کشاورزی خاروانا ، الگوی کشت اقتصادی در قالب کشاورزی مدرن و مناسب با شرایط اقلیمی منطقه را تدوین وعملیاتی کنیم .

وی بر توسعه کشت‌ گلخانه‌ای و دیگر روش‌های نوین کشت با توجه به بازده بیشتر محصولات کشاورزی در شهرستان ورزقان تاکید نموده تصریح کرد: حمایت‌های سازمان از سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی و استقبال بخش خصوصی برای سرمایه‌‌گذاری در بخش کشاورزی می تواند به ایجاد اشتغال و افزایش تولید در این منطقه منجر شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با تاکید برای اتمام مطالعات احداث مجتمع گلخانه‌ای در بخش خاروانا، افزود: سد حاجیلار امکان بسیار خوبی برای رونق کشاورزی نوین در منطقه است و می‌بایست با مطالعات علمی و دقیق حداکثر استفاده را از سهم آب بخش کشاورزی این سد را به دست آورد.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید