Iranian Agriculture News Agency

شعارسال " تولید، پشتیبانی ها ومانع زدایی ها" روی میزکمیته مدیریت عملکردسازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی

فراخوان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی برای رفع موانع تولید در بخش کشاورزی

نخستین جلسه کمیته مدیریت عملکرد سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان و اعضای کمیته مدیریت عملکرد در سالن جلسات سازمان برگزار گردید.

فراخوان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی  برای رفع موانع تولید در بخش کشاورزی

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،  سیدعلی مختاری در این جلسه با بیان اینکه در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب و تحقق شعار "تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها" در سال جاری به توصیه رئیس محترم سازمان، فراخوانی برای انعکاس موانع و مشکلات بهره برداران و واحدهای اقتصادی بخش کشاورزی منتشر می شود اظهار کرد: در این فراخوان از همه محققین ، کارشناسان ، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی بخش کشاورزی استان اعم از بخش دولتی و خصوصی دعوت به عمل آمده تا مشکلات و موانع پیش روی تولید و سرمایه گذاری را به همراه پیشنهاداتشان برای بررسی، رفع مشکل و مانع‌زدایی به کارگروه رفع موانع تولید بخش کشاورزی مستقر در معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان منعکس کنند.

وی با بیان اینکه انتخاب شعار سال 1400 نشان‌دهنده تسلط رهبری به مشکلات حوزه اقتصادی و تولیدات و نقطه زنی جهت حل آنهاست گفت: با انتخاب شعار سال 1400 به عنوان «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» سنت نامگذاری سال ها از سوی مقام معظم رهبری 22 ساله شد. ایشان برای چندمین سال متوالی شعار سال را در حوزه اقتصادی و حمایت از تولیدات داخلی قرار دادند که نشان دهنده اهمیت اقتصاد، معیشت مردم و حفظ استقلال و نبود وابستگی به کالاهای غربی است.

 مختاری با بیان اینکه یکی از نقاط کلیدی و موانع جهش تولید در کشور پشتیبانی نکردن صحیح، ناکافی و مانع زایی دستگاه‌های اجرایی کشور در این زمینه است ادامه داد: مانع زدایی عبارتست از زدودن بروکراسی و قوانین ناکارآمد در حوزه تولید، که نه تنها به جهش تولید کمکی نمی‌کنند حتی باعث بسته شدن دست و پای تولید کنندگان داخلی می‌شود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب  از سال 1388  به صورت دنباله دار عنوان اقتصادی برای هر سال انتخاب کرده‌اند که حکایت از توجه ایشان به مشکلات حوزه اقتصادی و تولیدات بومی دارد اضافه کرد: بررسی و تحلیل نامگذاری سالها در دهه 90 نشان می‌دهد در طول این دهه مقام ولایت به طور مشخص سه بار بر واژه تولید تاکید کرده‌اند که برای تحقق این شعار در بخش کشاورزی علاوه بر مسؤلان اجرایی کشور، تشکل ها ،  محققین ، کارشناسان و جامعه دانشگاهی نیز وظیفه سنگینی بر دوش دارند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهادکشاورزی استان ضمن قدردانی و تشکر از زحمات کلیه افرادی که در جمع‌آوری و مستندسازی عملکرد سازمان نقش داشته‌اند، تأکید نمود: برای بهبود وضعیت موجود و رسیدن به وضع مطلوب در ارزیابی سال 1400 بایستی تمرکز و تأکید بیشتری بر کار تیمی صورت پذیرد و برای هر محور متولی مشخص گردد و متولیان امر با شناسایی ارزیابان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، ارتباط تنگاتنگی با ایشان داشته باشند.

دبیر کمیته مدیریت عملکرد سازمان و سرپرست گروه نوسازی و تحول اداری سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه که با موضوع تحلیل و بررسی راهکارهای عملیاتی کردن شعار سال تشکیل گردیده بود به تشریح وضعیت عملکرد سازمان در سال 1399 پرداخت و از روند رو به رشد سازمان در بُعد شاخص‌های عمومی و اختصاصی و همچنین احصاء کارشناسی نقاط قوت و ضعف امتیازات کسب شده به تفکیک هر یک از شاخص‌ها اشاره نمود.

 جواد اسدی اضافه نمود: برای کسب موفقیت در سالجاری بایستی با برنامه‌ریزی‌های لازم از همین امروز مدارک و مستندات لازم برای هر یک از شاخص‌ها جمع‌آوری گردد و در زمان مشخص شده این مستندات به‌روزرسانی شده و در سامانه ارزیابی عملکرد بارگذاری شود.

در پایان هر یک از معاونین و اعضای کمیته به بیان دیدگاه‌های خود پرداخته و دلایل موفقیت و عدم موفقیت واحد خود در حصول بالاترین امتیاز ممکن محورها و شاخص‌های عمومی و اختصاصی ارزیابی عملکرد در سال 1399 را تشریح نمودند.

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید