Iranian Agriculture News Agency

حمایت از راه‌اندازی واحد تبدیلی سیب درختی در اهر

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌شرقی گفت: این صندوق از راه‌اندازی واحد فرآوری و تبدیلی سیب در شهرستان اهر حمایت می‌کند.

حمایت از راه‌اندازی واحد تبدیلی سیب درختی در اهر

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، محمد کریم‌زاده در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان اهر افزود: زنجیره تولید سیب درختی با ایجاد واحد فرآوری و صنایع تبدیلی سیب درختی در شهرستان اهر تکمیل و موجب توسعه اشتغال در منطقه می شود از این‌رو صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌شرقی از سرمایه گذاری در این بخش حمایت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی ۲ قطب تولید سیب درختی درشهرستان‌های مراغه و اهر را دارد، خاطر نشان کرد: هرچند تولیدات باغداران مراغه به خوبی به فروش می‌رسد اما در اهر به علت نبود صنایع تبدیلی در این زمینه با مشکل مواجه هستیم.

 فرماندار اهر هم با انتقاد از نبود واحد فرآوری کنسانتره سیب در شهرستان اهر گفت: با اینکه شهرستان اهر با تولید سالانه ۸۵ هزار تن سیب درختی؛ رتبه سوم استانی را دارد به علت نبود صنایع تبدیلی، بخش اعظمی از تولیدات باغداران هر ساله دورریز و زیردرختی می شود و در کنار جاده می‌ماند.

خدابخش با اشاره به تعطیلی یک واحد صنایع تبدیلی سیب در اهر تاکید کرد: همه تلاش خود را برای رفع مشکلات قانونی این واحد فعالیت مجدد آن به کار می گیریم.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید