Iranian Agriculture News Agency

احمدی در گفتگو با ایانا خبر داد:

بیمه 25 هزار هکتار از دیمزارهای هدف طرح جهش تولید در شهرستان هشترود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود از قرار گرفتن 25 هزار هکتار از اراضی هدف طرح جهش تولید دیم‎زارها در این شهرستان زیر پوشش خدمات صندوق بیمه کشاورزی خبر داد.

 بیمه 25 هزار هکتار از دیمزارهای هدف طرح جهش تولید در شهرستان هشترود

مجید احمدی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با بیان اینکه در سال زراعی جاری حدود 25 هزار هکتار از اراضی دیم زیر پوشش طرح جهش تولید در دیم‌زارها رفته است اظهار داشت: بیمه شدن این اراضی از اولویت ‌های این طرح برای حمایت از بهره ‌برادران و جبران خسارتهای احتمالی به آنان می باشد.

وی با بیان اینکه در این راستا تاکنون 100درصد اراضی هدف طرح در قالب تعداد 1055 بیمه نامه صادر شده زیر پوشش خدمات صندوق بیمه کشاورزی رفته است گفت: بخش زیادی از حق بیمه این اراضی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بخشی اندکی نیز از سوی بهره برداران تامین شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود ادامه داد: طرح جهش تولید در دیم‎زارها از طرحهای حمایتی ستاد اجرایی حضرت امام خمینی (ره) با اجرای سازمان جهاد کشاورزی استان برای توسعه کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی بوده که بیمه کردن این اراضی گام مهمی در افزایش درآمد سالیانه بهره برداران است.

 احمدی در پایان گفت: طرح جهش تولید در دیم زارهای کشور برنامه‌ای پنج ساله است که سال اول (۱۳۹۹ - ۱۴۰۰) آن در سطح 25 هزار در شهرستان هشترود به اجرا در آمده است و عمدتاً شامل محصولات گندم، جو، نخود، علوفه و گلرنگ می باشد، در سال ۱۳۹۹ از سوی رهبر معظم انقلاب که به عنوان جهش تولید نامگذاری شده بود و طرح جهش تولید دیمزارها به مناسبت این نامگذاری طی یک تفاهمنامه بین وزارت جهادکشاورزی و ستاد اجرایی فرمان امام برای دستیابی به حداکثر تولید در مزارع کشت شده اجرا می‌شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید