Iranian Agriculture News Agency

شفیعی در گفتگو با ایانا تاکید کرد:

سند دارکردن اراضی کشاورزی فرصت خوبی برای ورود سرمایه گذاران به بخش کشاورزی را فراهم خواهد کرد

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان از عقد تفاهم نامه فی مابین سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی با مدیریت امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی خبر داد .

سند دارکردن اراضی کشاورزی فرصت خوبی برای ورود سرمایه گذاران به بخش کشاورزی را فراهم خواهد کرد

 شهرام شفیعی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب گفت: در اجرای ماده 54 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و تثبیت محدوده اراضی ملی و غیرملی و با توجه به اهمیت و نقش صدور مالکیت اراضی کشاورزی در کاهش دعاوی و تسهیل سرمایه گذاری در بخش کشاورزی پیرو تفاهم نامه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و وزارت جهاد کشاورزی ، این سازمان اقدام به عقد تفاهم نامه فی مابین با مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان نموده است .

وی در ادامه هدف سازمان از عقد تفاهم نامه را انجام عملیات ترویجی و تسهیلگری برای تشکیل پرونده اولیه جهت صدور سند اراضی کشاورزی دانست .

 شفیعی افزود: سازمان نظام مهندسی با داشتن مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی و شرکتهای تخصصی امور اراضی مستقر در دهستانهای استان در فرایند تشکیل پرونده سند دار کردن اراضی کشاورزی حضور خواهد داشت .

وی نقش مهم آموزش را در آگاه سازی و تشویق مخاطبان بسیار حایز اهمیت دانست و ابراز امیدواری کرد با توجه به ارتباط نزدیک مراکز خدمات کشاورزی غیر دولتی با بهره برداران در روستاهایی که طرح رفع تداخلات اراضی و کاداستر اجرا شده است اطلاع رسانی لازم  انجام گیرد .

  رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی افزود، از آنجایی که تمامی امور سازمان از طریق سامانه ارجاع کار به مراکز واگذاری می شود این طرح نیز پس از انجام زیرساختها از طریق سامانه مذکور قابل اجرا خواهد بود .

وی در پایان ابراز امیدواری نمود که با اجرای صحیح این طرح و سند دار نمودن اراضی فاقد سند انشالله برنامه ریزی لازم برای دسترسی آسان به آمار برای ارایه خدمات هر چه بهتر به بهره برداران فراهم خواهد شد و زمینه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی نسبت به قبل افزایش خواهد داشت .

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید