Iranian Agriculture News Agency

مشکلات و موانع تولید فراتر از منابع و تسهیلات، از منابع انسانی ناشی می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: مشکلات و موانع تولید فراتر از منابع و تسهیلات ، از منابع انسانی ناشی می‌شود.

مشکلات و موانع تولید فراتر از منابع و تسهیلات، از منابع انسانی ناشی می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، سیدعلی مختاری در جلسه هئیت اندیشه ورز سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سپاه عاشورا در راستای تبیین نامگذاری سال 1400 توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها گفت: در داخل سازمان کمیته مورد نظر تشکیل یافته و اعضای آن مشخص شده و وظایف آن نیز تبیین گردیده است که در قالب سه گروه درون سازمانی موظف به احصاء وظایف تولید، مانع زدایی و پشتیبانی خواهند بود.

وی با بیان اینکه آنچه که باید مورد توجه بیشتر واقع گردد این است که گاهی مشکلات و موانع فراتر از منابع و تسهیلات از منابع انسانی ناشی می گردد در این راستا با اشاره به  مشکلاتی در جهت عدم حمایت لازم از نیروهای متعهد با انگیزه، تربیت نیروهایی با تفکر بسیجی که انگیزه و توانایی مبارزه در عرصه جنگ اقتصادی را داشته باشند را ضروری دانست و ابراز کرد: در صورتی که کار به کاردان سپرده شود دیگر نگرانیهای بعدی و دیگر مراقبت سایر نیروها نخواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهادکشاورزی استان یکی از بزرگترین عارضه  های کنونی کشور را نیروسازی و توجه به منابع انسانی دانسته و گفت: در صورتی که نیروهای درون سازمان در بخشهای مختلف تولید احساس مسئولیت بالایی داشته باشند نیروهای بسیج مجبور نخواهند بود به کمک بخش تولید بیایند.

وی آگاهی نیروهای درون سازمانی با استراتژیهای کلان کشور در عرصه های خارجی و نظامی را نیز در راستای همسویی انگیزه و تعهد افراد برای پیشبرد وظایف خود در بخش تولید ارزیابی نمود.

وی با نگاهی به آینده اظهار داشت: پرورش نیروهای بسیجی که مسلط به عرصه های علمی نیز باشند نیاز ضروری و آتی کشور می باشد که فراتر از مشکلات روزمره زندگی همواره دغدغه پیشبرد تولید را داشته باشند زیرا بحث تولید و مشکلات کنونی همانند تنظیم بازار اراده و عزم راسخ تمامی نیروها را می طلبد و با پیگیریها و تلاشهای شبانه روزی افرادی اندک قابل حصول نخواهد بود.

وی در راستای تشکیل کمیته تولید، پشتبانی ها و مانع زدایی ها در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی تصریح نمود: همانا وظیفه اصلی این سازمان تولید است و این شعار باید در راستای وظیفه مذکور مورد استفاده قرار گرفته و بر نحوه استفاده از منابع و تغییر نگرش مسئولین سیاسی به امر تولید با افزایش اغتبارات کشاورزی استانها را شامل شود.

 مختاری با اشاره به  موفقیت های صورت گرفته در عرصه امنیت دفاعی کشور و توجه به تامین منابع فکری و مالی آن،  تامین امنیت غذایی کشور را نیز منوط به اولویت یافتن اعتبارات کشاورزی از کل منابع کشور دانست ادامه داد: در حال حاضر این اعتبارات در حد تامین برنامه های تعریف شده نبوده و لذا اولویت برنامه های حمایت از تولید و امنیت غذایی می بایست در صدر برنامه های حمایتی قرار گیرد.

گفتنی است در پایان این مراسم با اهدای لوحی که به امضای سرتیپ دوم پاسدارعابدین خرم فرمانده سپاه عاشورا رسیده بود از  اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی تجلیل شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید