Iranian Agriculture News Agency

یوسفی راد در گفتگو با ایانا خبر داد:

اجرای 350 هکتار پروژه آبیاری تحت فشار در شهرستان تبریز

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر 350 هکتار پروژه آبیاری تحت فشار در. شهرستان تبریز در حال اجراست‌

اجرای 350 هکتار  پروژه آبیاری تحت فشار در شهرستان تبریز

کامران یوسفی راد در گفت وگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی اظهار کرد: پتانسیل  و کیفیت اجرایی پروژه ها در شهرستان تبریز در سطح بالایی قرار دارد.

وی افزود: در حال حاضر 350 هکتار  پروژه آبیاری تحت فشار در شهرستان تبریز در حال اجراست‌ که نزدیک به هزار هکتار نیز پرونده آبیاری تحت فشار در این شهرستان تشکیل یافته است.

 یوسفی راد تاکید نمود: برای استفاده بهینه از منابع آبی موجود، توسعه روش‌های نوین آبیاری و جایگزین کردن آن به جای آبیاری سنتی توسط کشاورزان ضرورت دارد.

وی  با تاکید بر استفاده کشاورزان از روش‌های نوین آبیاری، گفت: استفاده از آبیاری تحت فشار، اصلاح روش‌های سنتی، اصلاح و بهسازی کانال‌های آبیاری، احیای قنوات و لوله‌گذاری در انهار چه به روش سنتی و چه مکانیزه تا محل مصرف آب می‌تواند در صرفه‌جویی آب نتیجه‌بخش باشد.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهادکشاورزی استان در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد: کشاورزان می‌توانند با مراجعه به مدیریت جهادکشاورزی شهرستان‌ها و استفاده از تسهیلات موجود اقدام به تغییر سیستم آبرسانی در زمین‌های کشاورزی کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید