Iranian Agriculture News Agency

کریمی در گفتگو با ایانا خبر داد:

برگشت به چرخه تولید ٥ واحد مرغداری در شهرستان ویژه مراغه

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه از بازگشت به چرخه تولید ٥ واحد مرغداری در شهرستان ویژه مراغه خبر داد.

برگشت به چرخه تولید ٥ واحد مرغداری در شهرستان ویژه مراغه

اسماعیل کریمی اصل در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با تاکید بر اهتمام و پیگیری در تحقق شعار سال « تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها » ضمن بیان مطلب فوق گفت: شهرستان مراغه به عنوان قطب تولید مرغ و تخم مرغ در استان حدود ٥٠ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت یک میلیون و دویست هزار قطعه و ٦٠ واحد مرغداری تخمی با ظرفیت یک میلیون و ٤٠٠ هزار قطعه در حال فعالیت می باشد.

 وی افزود: حدود ٤٠ واحد از واحدهای تولیدی مرغ و تخم مرغ درسطح شهرستان به علت نداشتن پروانه بهره برداری در سالهای گذشته تعطیل شده است و علت تعطیلی تعدادی از این واحدها نیز به دلیل عدم امکان تخصیص نهاده از سامانه بازارگاه نهاده های کشاورزی می باشد که با تاکیدات ریاست محترم سازمان و پیگریهای کارشناسی و برنامه ریزی و راهنمایی های لازم از طرف کارشناسان مدیریت و تغییر زیرساختهای آنها و رفع موانع مربوط به صدور پروانه بهره برداری، حدود ٥ واحد از این واحدهای تولیدی موفق به اخذ پروانه بهره براری گردیده و به چرخه تولید بازگشته اند.

 کریمی اصل گفت: از این ٥ واحد مرغداری ٤ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت٤٠ هزارقطعه با تولید سالانه ٣٠٠ تن و یک واحد مرغداری تخمی با ظرفیت  ١٠ هزار قطعه با تولید ١٦٠ تن در سال می باشد.

وی اظهار داشت: مشکلات مربوط به صدور پروانه بهره برداری دیگر واحدهای بدون پروانه بهره برداری به تعداد ٢٧ واحد مرغداری گوشتی و تخمگذار توسط نظام مهندسی کشاورزی تشکیل پرونده و به کمیسیون استان ارسال گردیده و در حال بررسی و پیگیریهای کارشناسی می باشد.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه با بیان اینکه با پیگیری های مجدانه نماینده مردم شریف مراغه و عجب شیر از وزیر محترم جهادکشاورزی مبنی بر رفع مشکلات این واحدها، افزود: مقرر گردیده هـیئت تخصصی از وضعیت واحدهای فاقد پروانه بهره برداری که با اصول نظام جامع دامپروری مغایرت دارند، پس از بازدید مورد بررسی قرار گرفته و پشتیبانی ها و مانع زدائی از تولید این واحدها به صورت قانونی و اجرایی بعمل آید.

 

 

 

         

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید