Iranian Agriculture News Agency

کریمی در گفتگو با ایانا خبر داد:

تولید ٦٦ هزار تن انواع فراورده‌های دامی و طیور درسال ٩٩ در شهرستان ویژه مراغه

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مراغه از تولید ٦٦ هزار تن محصولات دامی و طیور در این شهرستان خبر داد.

تولید ٦٦ هزار تن انواع فراورده‌های دامی و طیور درسال ٩٩ در شهرستان ویژه مراغه

اسماعیل کریمی اصل در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی  ضمن اظهار این مطلب افزود: میزان تولیدات شامل ٣٤ هزار تن شیرخام، 2.4 هزار تن گوشت قرمز، ٧ هزار تن گوشت سفید، ١٩ هزار تن تخم مرغ و 3.1 هزار تن گوشت ماهی است.

وی در این خصوص افزود: این میزان تولیدات دامی از ٢٠٤ هزار راس دام سبک و ٢٢ هزار راس دام سنگین بدست آمده است و تولیدات طیور این شهرستان نیز از ٥٠ واحد مرغداری گوشتی (دارای پروانه) مجموعاً با ظرفیت یک میلیون و ٢٠٠ هزار قطعه، ٦٠ واحد مرغداری تخمگذار (دارای پروانه) مجموعاً با ظرفیت یک میلیون و ٤٠٠ هزار قطعه و تولید گوشت ماهی از فعالیت ٤٧ مزرعه پرورش ماهی با در دست داشتن رتبه اول استانی با رهاسازی  یک میلیون و ٢٧٤ هزار قطعه در سال ٩٩ بوده است.

کریمی اصل تاکید کرد: شهرستان مراغه با دارا بودن پوشش گیاهی منحصر به فرد در منطقه مستعد پرورش زنبورعسل و تولید عسل و سایر محصولات آن می باشد و این شهرستان با  ١٠٢٠ زنبورستان و ٢٤٦ هزار کلنی و تولید ٣٢٠٠ تن عسل و ٧٥ کیلو ژل رویال رتبه اول استان آذربایجان شرقی را در اختیار دارد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید