Iranian Agriculture News Agency

کاظم زاده در گفتگو با ایانا خبر داد:

سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در ایام نوروز 1400 تعطیل نیست

دبیر ستاد ویژه خبری/ اطلاع رسانی نوروز در سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه جهاد کشاورزی در ایام نوروز 1400 تعطیل نیست گفت: خدمات رسانی به مردم و بهره برداران بخش کشاورزی در همه ایام سال تداوم دارد و ادارات وابسته به سازمان جهاد کشاورزی نیز در ایام نوروز فعال بوده و به مردم خدمات ارائه می دهند.

 سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در ایام نوروز 1400 تعطیل نیست

 وحید کاظم زاده در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب اظهار کرد: به منظور پاسخگویی به ابهامات ، مدیریت و جلوگیری از شکل گیری شایعات، پایش و اطلاع رسانی از عملکرد و برنامه های این سازمان در ایام نوروز 1399، ستاد ویژه خبری / اطلاع رسانی در اداره روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان تشکیل شده و این ستاد ویژه خبری و اطلاع رسانی به ریاست رئیس محترم سازمان و دبیری اداره روابط عمومی سازمان  از 28 اسفند ماه 1399 لغایت 14 فروردین 1400 فعال خواهد بود و این سازمان و مدیریت‌های تابعه در استان به عنوان نقطه تماس برای پایش، پاسخگویی و اطلاع رسانی عمومی و رسانه‌ای در ایام نوروز در قالب ستادهای خبری و اطلاع رسانی فعال خواهند بود.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی به منظور خدمات رسانی بهینه به عموم مردم و مدیریت تامین امنیت غذایی مردم و بلایای طبیعی بخش کشاورزی و حفاظت از اراضی ملی و کشاورزی، کشیک های نوروزی تشکیل داده است افزود: سازمان جهاد کشاورزی و ادارات تابعه با راه اندازی سامانه های ارتباطی در زمینه های حفاظت اراضی کشاورزی، آتش سوزی جنگل ها و مراتع، تخریب، تصرف اراضی ملی، عرضه فرآورده های خام دامی خارج از شبکه دامپزشکی، کشتار غیرمجاز ، تامین امنیت غذایی و ... در ایام نوروز به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش های مردمی و پاسخگویی به شهروندان است.

رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی تصریح کرد: همزمان با فرارسیدن تعطیلات نوروزی گشت های یگان حفاظت از عرصه های ملی و اراضی کشاورزی در استان به صورت شبانه روزی در حالت آماده باش کامل قرار دارند و این گشتها آماده دریافت هرگونه گزارش و اطلاعات مردمی در خصوص تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و ملی در سراسر استان هستند.

کاظم زاده اضافه کرد: با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی و اراضی ملی سامانه ارتباط مردمی 131 ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی و سامانه  1504 یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به صورت شبانه روزی آماده برخورد با متصرفان و سودجویان در عرصه های ملی و اراضی کشاورزی هستند.

وی تاکید کرد: سامانه ارتباطی 1559 از طریق باشگاه کشاورزان نیز خدماتی نظیر اطلاعات هواشناسی، خدمات فنی و مشاوره ای در امور زراعی و باغبانی، خدمات پس از فروش نهاده به بهره برداران عضو این باشگاه ارایه می شود.

دبیر ستاد ویژه خبری / اطلاع رسانی نوروز در سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی افزود: به منظور حفظ سلامت مردم در ایام نوروز، سامانه 1512 اداره کل دامپزشکی استان آماده دریافت و پیگیری گزارش شهروندان در زمینه هرگونه عرضه فرآورده های خام دامیِ خارج از شبکه دامپزشکی، کشتار غیرمجاز و ... است.

وی در ادامه از آماده باش نیروهای مدیریت حفظ نباتات درسازمان و مراکز قرنطینه گیاهی مستقر در گمرکات استان به منظور بازدید و بررسی محموله های کشاورزی وارداتی و صادراتی خبرداد و بیان کرد: همچنین  به منظور کنترل آفت و مبارزه با آفت سن غلات مدیران و کارشناسان این سازمان بصورت شبانه روز در قالب کشیک های نوروزی آماده خدمات رسانی به کشاورزان و بهره برداران بخش هستند و با حضور در مزارع و باغات نسبت به ردیابی افات و بیماری ها ، بازدید از فروشگاه ها و نهالستان ها اقدام خواهند کرد.

رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان با آرزوی سال خوش و خرم برای هموطنان و هم استانی های عزیز اعلام کرد: مردم می توانند هرگونه پیشنهاد و انتقاد درباره حوزه مسئولیت ها و فعالیت های سازمان جهاد کشاورزی استان و ادارات تابعه را به شماره 34494169 گزارش دهند.

وی با بیان اینکه بهره برداران و سرمایه گذاران بخش کشاورزی به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامت جامعه تا حد امکان از مراجعه غیرضروری به سازمان جهادکشاورزی ، مدیریت های جهادکشاورزی در شهرستانها و سایر ادارات تابعه خودداری کنند افزود: بهره‌برداران بخش کشاورزی می‌توانند درخواست‌های خود را از طریق سامانه های مشخص شده ثبت و پیگیری کنند.

 کاظم زاده ادامه داد: بخاطر اینکه تمامی مراحل صدور موافقت های اولیّه، پروانه های تاسیس و پروانه های بهره برداری ازطریق سامانه پنجره واحد صدور مجوزهای کشاورزی خدمات الکترونیک به آدرس https://eagri.maj.ir  انجام می گیرد و مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان در صورت تماس تلفنی در اوقات اداری با شماره تلفن های: دفتر مدیریت  34494418 و معاون مدیریت34494416 نسبت به دستور بررسی، تائید یا ارجاع تمامی نامه ها وپرونده های الکترونیکی به کارشناسان تخصصی و در نهایت صدور مجوزهای فوق الاشاره اقدام می نماید.

وی ابراز کرد: سامانه پنجره واحد مرکز خدمات سرمایه گذاری استان جهت پیگیری استعلامات به آدرس https://www.isw-ea.ir ، سامانه پنجره واحد صدور مجوزهای بخش کشاورزی جهت صدور مجوزها به آدرس  https://eagri.maj.ir، سامانه دادور جهت رسیدگی به شکایات متقاضیان صدور مجوزها به آدرس http://www.g4b.ir، سامانه یکپارچه تسهیلات اعتباری جهت ثبت و پیگیری درخواست تسهیلات به آدرس https://cita.maj.ir و سامانه تسهیلات رونق تولید به آدرس www.behinyab.ir از سامانه های مشخص شده جهت انجام امورات غیر حضوری هم استانیهای گرامی مشخص شدند که بهره برداران محترم هرگونه سوالی در مورد سامانه های فوق داشتند از طریق تلفن 34494262 پیگیری نمایند.

 کاظم زاده با بیان اینکه جهت پیگیری درخواست ها از امور اراضی نیز شماره تلفن های مجزا تعیین شده است، افزود: بهره برداران بخش کشاورزی می توانند با شماره تلفن های 6 - 34438000  داخلی 187 واگذاری طرح های کشاورزی، داخلی 181 واگذاری طرح های غیر کشاورزی، داخلی 185 انتقال قطعی، داخلی 190 حفظ کاربری و 183 حفظ کاربری و رفع تداخلات تماس بگیرند.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: کلیه خدمات مرتبط به بخش کشاورزی به صورت غیرحضوری از طریق وب سایت سازمان جهاد کشاورزی استان  آذربایجان شرقی به آدرس https://www.eaj.ir/ و شماره تلفن های  6 - 34438000  انجام می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید