Iranian Agriculture News Agency

احمدی در گفتگو با ایانا خبر داد:

آغاز اجرای طرح کاداستر جهت سند دار کردن اراضی کشاورزی در 130هزار هکتار از اراضی هشترود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود از آغاز اجرای طرح بزرگ کاداستر در 130هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

آغاز اجرای طرح کاداستر جهت سند دار کردن اراضی کشاورزی در 130هزار هکتار از اراضی هشترود

 مجید احمدی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی اظهار کرد: با توجه به اجرای طرح بزرگ تهیه نقشه کاداستر برای سنددار کردن زمین‌های کشاورزی درشهرستان، طرح بزرگ پایش، تعیین کاربری و سنددار کردن زمین‌های کشاورزی (کاداستر) در 130هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان آغاز شد.

وی بیان کرد: روستای سلوک به‌عنوان یکی ازروستاهای پایلوت برای اجرای طرح پایش، تعیین کاربری و سنددار کردن زمین‌های کشاورزی (کاداستر) در شهرستان هشترود انتخاب شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود در ارتباط با نحوه اجرای فرآیند سنددار کردن زمین کشاورزی افزود: با تهیه نقشه کاداستر، مالکیت‌های دولتی و شخصی بر روی زمین، نوع الگوی کشت و نوع محصول مشخص شده و تولیدکنندگان و کشاورزان با همکاری اکیپ‌ های جمع‌آوری اطلاعات توصیفی و مکانی می‌توانند برای زمین خود سند مالکیت دریافت کنند.

 احمدی تاکید کرد: با تهیه نقشه کاداستر برای زمینهای کشاورزی و باغی، مقدمات سنددار کردن اراضی کشاورزی برای تولیدکنندگان و کشاورزان شهرستان فراهم خواهد شد.

وی اظهار کرد: کشاورزان و تولیدکنندگان برای اجرای موفقیت‌آمیزطرح سنددار کردن زمین‌های کشاورزی خود با اکیپ‌های جمع‌آوری اطلاعات و کارشناسان مراجعه‌کننده همکاری کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود به روستاییان و کشاورزان توصیه کرد در گام نخست، با ارائه اطلاعات دقیق و صحیح به کارشناسان جمع‌آوری کننده اطلاعات زمین کشاورزی، در سنددار شدن اراضی کشاورزی همکاری کنند لزوم اجرای صحیح طرح کاداستر زمین‌های کشاورزی نیازمند تلاش و همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی و کشاورزان منطقه است.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از زمین‌های کشاورزی شهرستان فاقد سند مالکیت است، ادامه داد: کشاورزان و بهره‌برداران این بخش، برای جذب اعتبارات و تسهیلات بانکی به جهت نداشتن وثیقه و ضمانت با مشکل مواجه هستند که با اجرای این طرح و سنددار شدن اراضی کشاورزی مشکلی در تامین وثیقه و ضمانت بانکی ندارند.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید