Iranian Agriculture News Agency

احمدی در گفتگو با ایانا خبر داد:

جذب160میلیارد ریال تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون در شهرستان هشترود

مدیرجهادکشاورزی شهرستان هشترود گفت: 160 میلیارد ریال اعتبار در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی از طریق خط اعتباری مکانیزاسیون در شهرستان هشترود جذب شده است و این شهرستان در جذب تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون در سال 1399رتبه برتراستانی را کسب کرده است.

جذب160میلیارد ریال تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون در شهرستان هشترود

 مجید احمدی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی  ضمن اظهار این مطلب افزود: این میزان تسهیلات در سال 1399 برای خرید 70دستگاه تراکتور،4 دستگاه کمباین و95 دستگاه انواع ادوات کشاورزی از طریق بانک کشاورزی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون از بسته‌های تشویقی دولت برای افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی است، افزود: این تسهیلات از محل خط اعتباری برای افزایش و  بهبود ضریب مکانیزاسیون تخصیص یافته که برای خرید تراکتور، کمباین، ادوات مختلف کشاورزی در بخش زراعت ، باغبانی، دامداری، شیلات و مرغداری پرداخت شده است.

 احمدی با تاکید بر اینکه شاخص ضریب مکانیزاسیون در این شهرستان 1.98 اسب بخار در هکتار است افزود: با جذب این اعتبار ضریب مکانیزاسیون به حدود 2 اسب بخار در هکتار افزایش پیدا کرده است که بهبود وضعیت مکانیزاسیون کشاورزی موجب افزایش کمی و کیفی تولید محصولات و کسب درآمد مالی بیشتر کشاورزان می‌شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید