Iranian Agriculture News Agency

خلیل الهی خبر داد:

اعاده 188 هکتار از اراضی زراعی استان آذربایجان شرقی در 11 ماه گذشته

در نشست شورای حفاظت از اراضی ملی آذربایجان شرقی اعلام شد: در 11 ماه امسال بیش از یک هزار و 100 هکتار از اراضی استان رفع تصرف و خلع ید شده است.

اعاده 188 هکتار از اراضی زراعی استان آذربایجان شرقی در 11 ماه گذشته

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،  رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی در این نشست که اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز حضور داشت گفت: در این مدت از 891 هکتار اراضی ملی و 283 هکتار از حریم و بستر رودخانه های استان اعاده شده است.

 موسی خلیل اللهی همچنین در 11 ماه گذشته از اعاده 188 هکتار از اراضی زراعی استان که بدون مجوز تغییر کاربری داده شده بود خبر داد.

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در این جلسه ضمن تاکید بر نقش موثر رسانه‌ها در صیانت از اراضی ملی و کشاورزی گفت: وسایل ارتباط جمعی به مخاطبان یادآور اهمیت مشارکت شان در مسائل اجتماعی و مطالبه گری می‌شوند تا مسئولیت اجتماعی خود را ایفا کنند.

 داداش نصیری با بیان اینکه رسانه‌ها می‌توانند حس مشارکت جویی شهروندان را در حفظ کاربری اراضی کشاورزی تحریک کنند تا از همگان در برابر تجاوز به اراضی کشاورزی صدای واحدی بلند شود ادامه داد: اگر رسانه‌ها کارکرد شفاف سازی، آگاهی بخشی، آموزش، بسیج دهندگی و آماده سازی مردم را در زمینه‌هایی مانند حفظ کاربری اراضی کشاورزی به عنوان مولفه اصلی تامین امنیت غذایی درست انجام دهند، می‌توان انتظار داشت که رسانه توانسته است نقش اصلی و اساسی خود را در حفاظت از اراضی کشاورزی و ممانعت از تغییر غیرمجاز کاربری به درستی انجام دهد.

وی با تشریح اقدامات صورت پذیرفته در صیانت از اراضی کشاورزی از طریق رسانه ها ، کل خبر پخش شده از شبکه سهند در 9 ماهه نخست سال 1399  را 29 خبر به مدت 50 دقیقه، و کل خبر پخش شده از رادیو تبریز را با 17 خبر و به مدت  36 دقیقه اعلام نمود و گفت: کل برنامه پخش شده از شبکه سهند در این مدت  97 دقیقه و کل برنامه پخش شده از رادیو تبریز نیز 86 دقیقه بوده که لازم می دانم در این خصوص از مجموعه عوامل واحد اطلاعات و خبر شبکه سهند ، برنامه کندیمیز رادیو تبریز  و برنامه یاشیللیق شبکه سهند تشکر و قدردانی نمایم.

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی تعداد اخبار تهیه شده توسط روابط عمومی سازمان را در خصوص صیانت از اراضی کشاورزی در 9 ماهه نخست سال 25 مورد دانست و افزود: همچنین تعداد اخبار منعکس شده از مدیریت امور اراضی در جراید و نشریات نیز 74 عنوان خبر بوده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید