Iranian Agriculture News Agency

صیادی در گفتگو با ایانا خبر داد:

تشدید نظارت بر عرضه عمده گوشت مرغ در شهرستان مرند

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند بر تشدید نظارت بر عرضه عمده گوشت مرغ در شهرستان مرند تاکید نمود.

تشدید نظارت بر عرضه عمده گوشت مرغ در شهرستان مرند

علی صیادی در حاشیه بازدید سرزده از کشتارگاههای مرند در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با اشاره به تشدید نظارت بر روند توزیع و عرضه گوشت مرغ گفت: علاوه بر ناظران فنی اداره دامپزشکی، با استقرار ناظران مدیریت جهاد کشاورزی  و اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان ویژه مرند کشتارگاه های شهرستان مرند به طور دقیق رصد واین حضور می تواند خطاها و سودجویی ها را به حداقل برساند و به ساماندهی بازار در سطح عمده کمک کند.

وی با بیان اینکه این بازدید جهت نظارت بر توزیع مرغ به قیمت مصوب و تامین نیاز بازار می باشد ادامه داد: قیمت مرغ در استان و شهرستان همان قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار کشور است و تا زمانی که این قیمت از سوی سازمان حمایت از مصرف کننده تغییر نکند، هرگونه افزایش قیمت غیرقانونی بوده و با متخلفان برخورد جدی می شود.

وی تصریح کرد: به منظور کنترل قیمت مرغ از هفته گذشته شیوه نامه جدید برای تولید کنندگان مرغ در استان و شهرستان اجرایی به مرحله اجرا درآمده و در این شیوه نامه جدید طول دوره پرورش مرغ گوشتی از ۴۰ به ۴۵ روز افزایش یافته تا مرغ با اوزان بالاتر بارگیری شود و نیز هر واحد مجاز به ۱۰ درصد جوجه ریزی مازاد شده است تا با افزایش تولید مرغ به کاهش نوسانات قیمت مرغ کمک شود.

 صیادی با تاکید بر اینکه تمامی حلقه‌های زنجیره تولید مرغ تا عرضه آن به مصرف کننده ملزم به رعایت شیوه نامه و فروش مرغ با قیمت مصوب هستند، اظهار کرد: در غیر این صورت متخلفین به مراجع قضائی معرفی شده و با آنها برخورد قانونی می‌شود.

وی افزود: با اخلال‌گران در بازار تولید، عرضه و توزیع گوشت مرغ در شهرستان برخورد قاطع و قانونی می شود.

به گفته معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه  مرند از عوامل اصلی تأثیر گذار در نوسانات بازار مرغ، وجود واسطه‌ها در خرید مرغ از مرغداران و کشتار در کشتار گاه‌ها و سپس فروش توسط همین واسطه‌ها به فروشگاه‌ها با قیمت دلخواه است که باید توسط مراجع ذی ربط ساماندهی شوند.

وی تصریح کرد: اگر نظارت به صورت اصولی و به تناوب در همه مراحل تولید تا کشتار و عرضه مرغ در سطح عمده و خرده فروشی انجام شود، بازار با مواردی ازجمله کمبود گوشت مرغ یا افزایش غیرمنطقی قیمت مواجه نخواهد بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید