Iranian Agriculture News Agency

فتحی تاکید نمود:

زراعت چوب یکی از بزرگترین طرحهای منابع طبیعی برای حفاظت از جنگلها ومنابع طبیعی است

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: رسانه ها با برگزاری مراسمات و برنامه هایی، مردم را به آموزش و حفظ محیط زیست و ایجاد فرهنگ صیانت از منابع طبیعی دعوت کنند.

زراعت چوب یکی از بزرگترین طرحهای منابع طبیعی برای حفاظت از جنگلها ومنابع طبیعی است

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در نخستین جلسه ستاد بزرگداشت هفته منابع طبیعی، ضمن تبریک ولادت حضرت امیرالمومنین علی(ع) و روز پدر و گرامیداشت هفته منابع طبیعی گفت: باید برای چنین مناسبتی فرهنگ سازی شده و افکار عمومی را برای صیانت از منابع ملی مانند اراضی کشاورزی، جنگل ها و محیط زیست آماده کرد و از این مناسبت برای تبیین فعالیت ها و برنامه های حوزه منابع طبیعی استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه اداره کل منابع طبیعی هرگز مانع گسترش فعالیت های کشاورزی نشده است، افزود: زراعت چوب یکی از بزرگترین طرحهای سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور برای حفاظت از جنگل ها و منابع طبیعی است و با برنامه ریزی های دقیق و مطالعه محیط مناسب برای اجرای این طرح می تواند موفقیت آمیز باشد و علاوه بر حفاظت از محیط زیست و توسعه پایدار، تامین کننده مواد اولیه برای صنعت چوب باشد.

 فتحی به انعقاد تفاهم نامه بین سازمان و دانشگاه تبریز اشاره کرد و گفت: برای استفاده از روشهای نوین و افزایش ضریب نفوذ علم در بخش کشاورزی و منابع طبیعی این تفاهم نامه مفید خواهد بود و استفاده از ظرفیت مراکز علمی و تحقیقاتی برای بهینه کردن فرآیند های مختلف کشاورزی الزامی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از برگزاری مراسمی جهت تقدیر و تشکر از اعضا و خانواده های کارکنان سازمان منابع طبیعی و بخش های وابسته به آن خبر داد و گفت: همواره این عزیزان با مشکلات و سختیهای خاصی مواجه هستند و در هفته منابع طبیعی و در مراسم بزرگداشت هفته منابع طبیعی با رعایت پروتکل های بهداشتی از این عزیزان تجلیل خواهد شد.

وی در ارتباط با افتتاح طرح های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در هفته منابع طبیعی گفت: در مراسمی که ریاست جمهوری به صورت مستقیم به کاشت نهال خواهد پرداخت، در هشت شهرستان استان آذربایجان شرقی پروژه های منابع طبیعی توسط فرمانداری های شهرستان ها افتتاح خواهد شد.

 فتحی به پوشش رسانه ای هفته بزرگداشت منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: هدف از اجرای تمامی این برنامه ها، فرهنگ سازی و نشان دادن اهمیت منابع طبیعی و محیط زیست برای جامعه و مردم است و رسانه ها با برگزاری مراسمات و برنامه هایی، مردم را به آموزش و حفظ محیط زیست و ایجاد فرهنگ صیانت از منابع طبیعی دعوت کنند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید