Iranian Agriculture News Agency

توزیع 50 هزار اصله نهال بصورت رایگان درسطح استان آذربایجان شرقی درهفته منابع طبیعی

اعلام برنامه های هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در استان آذربایجان شرقی

برنامه های هفته منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان شرقی توسط مدیرکل و دبیر ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان شرقی اعلام شد .

توزیع 50 هزار اصله نهال بصورت رایگان درسطح استان آذربایجان شرقی درهفته منابع طبیعی

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،  رحیم مهردادی کجاباد  مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان شرقی در نخستین جلسه ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان شرقی که با حضور  اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی  برگزار شد، گفت: درخت کاری و ایجاد فضای سبز در ایران، سنتی دیرین محسوب می شود و از دوران باستان رواج داشته است.

وی ادامه داد: 15 اسفند ماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان روز درخت کاری نامگذاری شده و در این روز مسئولان مملکتی و اقشار مختلف مردم به صورت نمادین و داوطلبانه در مراسم های درختکاری که در عرصه های منابع طبیعی برگزار می شود اقدام به کاشت نهال می کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع بیش از 40سال است که روز درختکاری آغازگر مجموعه مراسم هایی با عنوان هفته منابع طبیعی وآبخیزداری است و سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور و درسطح استانها، ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری ضمن بزرگداشت روز درختکاری اقدام به اشاعه سنت حسنه درختکاری و ترویج فرهنگ حفظ و احیای منابع طبیعی کنند.

وی "همه باهم، جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی " را شعار هفته منابع طبیعی در سال 1399 اعلام نمود و گفت: با توجه به اینکه حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است و در صورت عدم همراهی آحاد جامعه این امر مهم قابل تحقق نمی باشد لذا اشعار فوق امسال انتخاب گردیده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه هفته منابع طبیعی از 15 اسفند آغاز و در 21 اسفند خاتمه می یابد ادامه داد: ولی امسال با توجه به اینکه روز آغاز هفته روز جمعه و تعطیل می باشد لذا با ابلاغ وزات کشور روز پنجشنبه 14 اسفند با حضور رئیس جمهور محترم و کلیه استانداران سراسر کشور بصورت همزمان کاشت نهال انجام خواهد گردید.

وی کاشت نهال توسط نماینده  ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و تشکیل میز خدمت در محل مصلی اعظم امام خمینی تبریز و در صورت عدم وجود ممنوعیتهای کرونایی و همزمان در شهرستان ها را از نخستین برنامه های هفته منابع طبیعی در سالجاری عنوان کرد و گفت: برگزاری مراسم درختکاری در محل پارک عون بن علی با حضور سازمانهای مردم نهاد و دستگاه های عضو نهضت سبز و تشکل های منابع طبیعی انجام می شود.

وی یادآور شد: برگزاری مراسم سراسری ویدئو کنفرانس گرامیداشت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و رونمایی از طرح تحول دیجیتال سازمان و نقشه پوشش گیاهی ، برگزاری مانور یگان حفاظت در شهرستان کلیبر ، دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان قضایی ، دیدار حضوری با رعایت پروتکلهای بهداشتی با نماینده  ولی فقیه در استان و دیدار با ائمه جمعه شهرستان ها ، برگزاری جلسه تخصصی با دانشگاه تبریز و نهایی نمودم تفاهم نامه فی مابین، افتتاح پروژه های آبخیزداری در 9 شهرستان ( با معرفی معاونت آبخیزداری) ، برگزاری جلسه تخصصی با مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان و کاشت نهال ، برگزاری مراسم جشن ویژه هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و مبعث رسول اکرم (ص) با حضور خانواده های محترم همکاران و تقدیر از همکاران نمونه  و درختکاری در وادی رحمت و تجدید بیعت با آرمان های امام راحل و شهدای گرانقدر را از دیگر برنامه های شاخص در هفته منابع طبیعی است.

 مهردادی در خاتمه گفت: مقرر شده تعداد 50 هزار اصله نهال به صورت رایگان جهت توسعه فضای سبز و فرهنگ درختکاری در طول هفته توسط معاونت فنی در سطح استان آذربایجان شرقی توزیع شود.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید