Iranian Agriculture News Agency

برگزاری جلسه هماهنگی تعاونیهای تولید شهرستان جلفا و اتحادیه شرکتهای تعاونی تولید روستائی

جلسه هماهنگی تعاونیهای تولید روستایی شهرستان جلفا و اتحادیه شرکتهای تعاونی تولید روستایی استان در محل سالن جلسات منطقه آزاد تجاری ارس تشکیل گردید.

برگزاری جلسه هماهنگی تعاونیهای تولید شهرستان جلفا و اتحادیه شرکتهای تعاونی تولید روستائی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، در آغاز جلسه محسن شیخلو مدیر کشاورزی منطقه آزاد ارس ضمن خیرمقدم به مدعوین هم افزایی شرکتها و اتحادیه استانی را برای پیشبرد اهداف شرکتها و توسعه همه جانبه ضروری دانست.    

مدیرعامل اتحادیه شرکتهای تعاونی تولید استان نیز طی سخنان مبسوطی با تشریح اوضاع بازارهای اوراسیا و فرصت مناسبی که برای رقابت کالاهای ایرانی و سایر کشورها در بازارهای هدف می باشد، افزود: متاسفانه به دلایل مختلف توفیقی از این فرصت حاصل تولیدکنندگان ایرانی آنچنان که باید نشده است.

 علیلو گفت: جمعیت ایران یک درصد جمعیت دنیاست و سه درصد محصولات دنیا را تولید می کند. اینکه این ناتوانی در استفاده از فرصتها موجب تداوم حالت انفعال شود مطلوب نیست و ما باید بنگاه داران بخش خصوصی مرتبط با دولت در این زمینه گامهای موثری برداریم.

  وی همچنین با ذکر اهمیت توسعه صادرات ، حل بسیاری از مشکلات را منوط به تولید کالاهای ارزان و قابل رقابت دانست و مدیران عامل شرکتهای تعاونی تولید را به همدلی و همکاری برای پیشبرد اهداف توسعه ای با هدف خدمات رسانی به بخش کشاورزی و پویایی شرکتها دعوت نمود.

 علیلو افزود: می بایست با توانمندسازی شرکتها و عضویت آنها در اتحادیه استانی همگام با توفیق یافتگان بخش خصوصی و پیشرو تر از آنها حرکت کنیم و اثرگذاری شرکتها و اتحادیه ها را با توسل به پتانسیل ها و توانمندی ها به منصه ظهور برسانیم.

در ادامه مدیران عامل به بیان تنگناها و مشکلات پرداختند و موضوع حق اشتراک درخواستی امور آب و مشکلات آبیاری وتاسیسات، نداشتن سرمایه درگردش مناسب، تسریع در تخصیص زمین برای ایجاد غرف عرضه مستقیم محصولات و توجه به آموزش ارکان شرکت به ویژه در حوزه بازرگانی از دیگر موارد با اهمیت مورد درخواست مدیران عامل بود.

 رضا عباسی مدیر جهادکشاورزی شهرستان جلفا، ضمن بیان توفیقات بدست آمده بدلیل فرصتهای ایجاد شده حاصل از منطقه آزاد تجاری بودن حوزه عمل شرکتهای تعاونی تولید روستایی را به فعالیتهای بیشتر بویژه استفاده بهینه از انبارها و اقدام در خصوص ارائه خدمات مکانیزاسیون دعوت کرد.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان، ضمن جمع بندی موضوعات مطرح شده ، استفاده از فرصتهای بوجود آمده را مغتنم و رهنمودهای لازم را جهت ایجاد و تاسیس اتحادیه تعاونیهای تولید شهرستان و عضویت شرکتها در اتحادیه استانی را ارائه نموده و ضرورت توسعه توانمندی شرکتها و پویایی آنها را در گرو کار گروهی دانست.

 علی اکبر نژادرضا گفت: شرکتهای تعاونی تولید علاوه بر تامین نهاده های تولید بایستی در ایجاد فروشگاههای تخصصی و بارانداز عرضه محصولات تولیدی منطقه نسبت به بازرگانی محصولات ورود پیدا کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید