Iranian Agriculture News Agency

تجلیل از تولیدکنندگان برتر کشاورزی شهرستان تبریز

فرماندار شهرستان تبریز گفت: تجلیل از تولیدکنندگان برتر الگوی تمام عیار برای فعالین این عرصه محسوب می‌شود.

تجلیل از تولیدکنندگان برتر کشاورزی شهرستان تبریز

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، بهروز مهدوی در مراسم تجلیل از تولیدکنندگان برتر کشاورزی شهرستان تبریز با بیان اینکه امنیت غذایی یکی از مهمترین موضوعاتی است که جهادکشاورزی به خوبی در این زمینه عمل می کند گفت: تلاشهای صورت گرفته در این زمینه ستودنی است چرا که تلاش همه فعالان حوزه کشاورزی، تامین امنیت غذایی جامعه است.

وی اضافه کرد: امیدواریم شاهد روزی باشیم که سبد خانواده بدون دغدغه تامین شود و در تولید تمامی محصولات کشاورزی به خودکفائی نائل شویم.  

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان نیز طی سخنانی اظهار کرد: وجود ۷ تولید کننده برتر شهرستان تبریز در سطح استان، نمود رونق این شهرستان در عرصه های تولید کشاورزی است.   

 آیت عبادپور از اجرای طرح یاوران تولید با محوریت گندم دیم در استان خبر داد و تصریح کرد: طرح یاوران تولید با ابلاغ مقام عالی وزارت از ابتدای سال ۱۳۹۹ با هدف بررسی چالشهای تولید و کاستن از فاصله میانگین تولید محصولات کشاورزی با عملکرد کشاورزان برتر در استان اجرایی شده است.  

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان در ادامه تاکید کرد: طرح یاوران تولید از ابتدای سال تاکنون در قالب تیم‌های پایش و نظارت با برگزاری جلسات کارشناسی و بازدیدهای میدانی به تعداد ۱۲ مورد نسبت به بررسی چالشهای تولید محصولات زراعی، باغی و دامی اقدام کرده و دستورالعمل‌های فنی و ترویجی تدوین شده به مدیریت‌های جهادکشاورزی و عرصه‌های تولیدی ارسال شده است.  

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز نیز با بیان اینکه این شهرستان نقش اساسی در تامین امنیت غذایی جامعه دارد، گفت: سالانه ۳۱۰ هزار تن محصولات کشاورزی در شهرستان تبریز تولید می‌شود.

 فرامرز افشانی تاکید کرد: امنیت غذایی از معیارهای توسعه انسانی بوده و دستیابی به آن از اهداف اصلی هر کشور به شمار می‌رود.

وی در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد: ۱۴۴ هزار نفر جمعیت روستایی شهرستان تبریز است که از این تعداد ۲۲ هزار بهره بردار کشاورزی هستند.

گفتنی است در پایان این مراسم از هفت تولید کننده برتر جهادکشاورزی شهرستان تبریز تجلیل شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید